Multe întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) au tot ce trebuie pentru a crea un brand de angajator câștigător. Trebuie doar să-și canalizeze atenția pe atuurile pe care le au. Le-am cerut câtorva dintre experții Randstad în domeniul brandingului să ne dezvăluie trucurile lor pentru a va crea o idee despre cum să începeți.
Brandul tău de angajator este motivul pentru care oamenii vor să lucreze pentru tine, dar în același timp și motivul pentru care nu și-ar dori. Un brand excelent te ajută să atragi, să angajezi și să păstrezi persoanele potrivite. Unul rău poate fi o datorie.
Brandul de angajator nu este modelat doar de ceea ce crezi și spui despre afacerea ta, ci și de ceea ce cred și spun alții despre tine. Acesta este, în sine, un motiv bun pentru a dezvolta și promova în mod activ brandul de angajator, mai degrabă decât să lași pe seama altora să vorbească în numele companiei.
căutând împlinirea.
Deci, ce te-ar atrage să lucrezi cu o organizație? Un salariu mare, ar depăși orice altceva? De mai bine de 20 de ani, sondăm oameni din întreaga lume pentru cercetarea anuală Randstad Employer Brand Research. Rezultatele arată că, deși banii sunt importanți, sunt doar o parte a poveștii. Într-adevăr, există o multitudine de exemple de companii care oferă recompense financiare la un nivel ridicat, dar care au încă brandul de angajator slab dezvoltat.
Potrivit lui Jan Denys, Director Corporativ în Comunicare și Afaceri Publice la Randstad Belgia, și care a ajutat la lansarea programului de cercetare: „Oamenii vor să se simtă apreciați și să aibă șansa de a-și îndeplini potențialul. Vor să lucreze într-o cultură și un mediu prietenos, de susținere și care să le permită să-și echilibreze viața profesională și cea personală. În perioade dificile ca acestea, securitatea locului de muncă devine mai importantă. Mulți oameni doresc, de asemenea, să facă o schimbare în lumea din jur. Toți acești factori multipli sunt încadrați în brandul angajatorului. ”
Aceasta înseamnă că, chiar dacă resursele tale financiare sunt limitate - și s-ar putea să fie bine acum - poți atrage în continuare oameni buni oferind o un mediu de lucru plăcut și satisfăcător.
tratează-ți bine oamenii.
În calitate de IMM, s-ar putea să fie o provocare să concurezi cu bugetele de marketing ale brandurilor din corporațiile gigant. Cu toate acestea, Jan Denys crede că „se pune prea mult accent pe comunicare în cadrul brandului angajatorului. Ceea ce contează cu adevărat este modul în care îți tratezi oamenii. ” El crede că un bun marketing poate contribui la transmiterea acestui mesaj pozitiv, dar numai atunci când bazele culturii și sprijinului sunt la locul lor.
Pentru un alt expert în branduri angajatoare, Francesca Campalani, vicepreședinte Global Talent Marketing pentru Randstad Enterprise Group, „cele mai atractive povești de branding ale angajatorilor comunică bucuria apartenenței unei organizații pe care o iubești”. IMM-urile și startup-urile tind să aibă simțul înnăscut al identității, scopului și apartenenței pe care omologii mai mari îl pot găsi greu de susținut pe măsură ce evoluează și cresc. IMM-urile și startup-urile pot oferi, de asemenea, un mediu de viață antreprenorial care le poate oferi avantajul în atragerea persoanelor care doresc să inoveze și să-și pună amprenta.
fundația unui brand excelent.
Care sunt, atunci, fundamentele cheie pentru dezvoltarea și comunicarea unui brand câștigător al angajatorului:
1. ascultă-ți oamenii.
Vorbește cu oamenii tăi despre ceea ce i-a atras la companie și ce îi face mândri să facă parte din „tribul” tău. Ce le-a atras lor atenția, îi poate atrage pe alții, ca bază pentru un brand angajator convingător. Acest dialog te poate ajuta, de asemenea, să identifici domeniile în care oportunitățile pe care le oferi și modul în care tratezi angajații ar putea fi îmbunătățite.
2. fii autentic.
Cu cât sunt mai mulți oameni bombardați de marketing, cu atât au mai puțină încredere în el. Vor autenticitate. De aceea, cel mai bun mod de a comunica extern brandul tău de angajator, este de a-ți încuraja angajații să-și spună propria poveste, în propriile lor cuvinte. Acesta este brandul angajatorului tău articulat de oamenii care îl cunosc cu adevărat și îl trăiesc în fiecare zi.
Cu economiile sub presiune, mulți dintre noi s-ar putea confrunta cu o scădere a veniturilor și cu posibile disponibilizări. Modul în care tratezi oamenii în aceste momente dificile este cel mai adevărat test al autenticității brandului de angajator. Nu puteți evita deciziile dificile. Dar ar trebui să îți îndeplinești promisiunile prin a fi sincer, sprijinind angajații afectați și, ca lider, făcând sacrificii.
3. ține pasul cu social media.
Capacitatea ta de a-ți transmite povestea către cel mai larg public posibil a fost amplificată de site-urile de comparație a locurilor de muncă și de social media. Aceasta include conectarea cu potențiali recruți din afara pieței locale sau orbita industriei. Partea inversă a strălucirii rețelelor sociale este că toată lumea va ști în curând dacă brandul pe care dorești să îl transmiți reflectă sau nu realitatea.
4. fii relevant.
COVID-19 a accelerat schimbările în locul și modul în care lucrează oamenii, atât prin munca la distanță, cât și prin numărul de persoane care aleg să lucreze pe bază de contract. De asemenea, pandemia a sporit dorința oamenilor de a lucra pentru organizații care reflectă valorile lor. Este important să te asiguri că brandul angajatorului tău și promisiunea angajatului care stau la baza acestuia, reflectă aceste așteptări mereu în schimbare.
5. ai răbdare.
Oamenii își doresc adesea rezultate imediate de la brandul de angajator. Dacă nu le primesc, renunță. Dar nu poți schimba realitățile din afacerea ta, nici percepțiile despre aceasta, peste noapte.
Companiile de succes investesc în brandul de angajator mulți ani și observă cum beneficiile se acumulează treptat și în timp.
Dacă dorești să afli mai multe despre ceea ce își dorește talentul și cum să-l atragi, descarcă cel mai recent raport Randstad Employer Brand Research.