Cum ne putem adapta la o situație nedefinită în care putem lucra doar de acasă iar legatura cu colegii este doar virtuală? În articolul nostru, împărtășim sfaturi pentru crearea unui mediu echilibrat de lucru la domiciliu și o agendă productivă.
Lucrul de acasă a fost o opțiune din ce în ce mai comună disponibilă pentru mulți angajați, ajungând cu adevărat în prim-plan în situația actuală de sănătate. Pentru a asigura siguranța angajaților și a clienților, multe companii sunt obligate să-și schimbe operațiunile zilnice de la birou cu lucratul de acasă, chiar și pentru o perioadă mai lungă de timp. Dacă, în calitate de angajat, ne aflăm în această situație, nu numai că trebuie să fim atenți la delimitarea vieții profesionale de cea privată, ci și să ne menținem entuziasmul și motivația.
Ce putem face pentru a profita de confortul casei noastre în timpul orelor de munca? Mai jos am adunat câteva sfaturi utile pentru a ne crește productivitatea.
creează-ți un sistem
Încercă să îți creezi o atmosferă liniștită pentru a face mult mai ușor tranziția- încearcă să separi biroul de locurile de odihnă pentru a rămâne mult mai concentrat. Desigur, acest lucru nu trebuie să însemne o cameră separată, un birou liniștit poate fi suficient. În acest fel, poți să activezi și dezactivezi „modul de lucru” prin intrarea și părăsirea acestui loc. Poți varia locațiile în care îți efectuezi activitatea, acest lucru ajutând la menținerea energiei și la starea ta de spirit deoarece fiind în propria casă ești mult mai confortabil.
În funcție de activitatea pe care o ai, merită să menții termene constante și precise, chiar stabilite de tine, începând cu definirea programului de lucru, pentru a putea urmări productivitatea mult mai ușor. Dacă poți evita, nu lucra după orele obișnuite de lucru, ai nevoie de timp pentru odihnă și reîncărcare. Dacă angajatorul este permisiv atunci când vine vorba de programul de lucru, nu este necesar să menții orele obișnuite. Ideea este să profiți de oportunitățile oferite de mediul de acasă pentru a-ți optimiza productivitatea- acest lucru poate fi susținut de diferite metode la nivel individual.
Dacă locuiești cu mai multe persoane și dacă ai și sarcini de zi cu zi legate de copii, coordonarea lor poate fi o provocare suplimentară. Dacă copiii au o vârstă în care le poți explica deja anumite aspecte și sisteme legate de programul de lucru, merită să încerci să creezi un program, cu aceștia deoarece poate servi ca punct de referință.
Poți configura un sistem intern independent de companie pentru a-ți măsura performanța - îți poți creea o listă de activități în fiecare dimineață cu sarcinile din acea zi. Pentru a-ți menține motivația, poți face și un „sistem de recompense” individual: după o sarcină efectuată complet, poți face o mică pauză pe balcon, poți pregătii câteva gustări sănătoase sau să vizionezi un scurt videoclip care te inspiră. Poți include citirea sau vizionarea unui scurt episod din seria ta preferată în pauza de prânz - ideea este să alegi o activitate care să fie suficient de diferită de sarcinile de la serviciu, pentru a te recreea și a simții ca ești cu adevărat în pauză. Trebuie să încerci să alegi activitățile care au un efect calmant și motivant asupra ta - întrucât acum petreci semnificativ mai mult timp acasă, este și mai important să fi conștient de impactul conținutului diferit asupra sentimentelor și dispoziției tale. Cărțile, puzzle-urile, jocurile de masă, cusutul, pictura sau alte activități creative disponibile acasă pot fi o varietate revigorantă în comparație cu timpul petrecut în spațiul digital.
creați condițiile pentru ”concentrare și confort”.
Pentru a lucra eficient, merită să creezi un mediu și o atmosferă în care energia și proactivitatea este prezentă. Unul dintre avantajele lucratului de acasă este că poți profita de oportunitățile pe care liniștea și confortul casei tale le oferă pentru reîncărcare. În timpul pauzelor obișnuite, este important să găsești un echilibru între activitățile de relaxare și distragere: dacă dorești doar să faci o pauză timp de câteva minute, nu te înscrie într-o activitate care poate să te scoată din muncă pentru mai mult decât atât. Trebuie să încerci să devii ”seful tău”, în acest fel rămânând consecvent - aceasta poate fi o provocare specială pentru cei care își fixează oricând propriile termene, acum neavând colegi în jurul lor pentru a-i motiva să respecte termenele.
Dacă ești obișnuitcu un mediu de muncă ceva mai stimulativ, ocupat, poți crea și acești stimuli de bază și acasă. Pe lângă muzica de fundal potrivită, merită să încerci zgomotul alb, mixurile „ambientale”, care sunt făcute special pentru muncă sau studiu, multe dintre acestea fiind disponibile și pe site-urile de distribuire video. Inspirat de filmele preferate și de fenomenele naturale, suportul audio te poate ajuta să te concentrezi asupra sarcinilor.
Acasă, poți să te relaxezi oricând în canapea, să te plimbi din când în când prin apartament sau să te antrenezi puțin, nu trebuie să îți faci griji că acest lucru nu poate părea o expresie profesională pentru colegii tăi. Pe lângă confort, biroul de acasă oferă și o oportunitate de a acorda mai multă atenție posturii corecte, de a-ți relaxa talia și dacă ai posibilitatea de a reduce proporția de muncă sedentară și de a ajusta rutina zilnică în funcție de energii proprii și bioritmi.
nu uita de viața ta socială.
Deși acum trebuie să te distanțezi fizic, chiar dacă ești acasă nu înseamnă că trebuie să te izolezi de colegii tăi și de obiceiurile comune bine stabilite, trebuie doar să le modelezi audio și video. Întrucât cunoscuții tăi vor petrece și ei următoarea perioadă într-o situație similară, există deja o experiență comună care va ajuta la empatizarea cu ceilalți fiind important să împărtășești acest lucru cu aceștia. În multe cazuri, ciberspațiul a jucat un rol din ce în ce mai important în menținerea relațiilor noastre, iar aceste canale sunt încă disponibile. Pauzele de cafea și pauzele de prânz pot fi, de asemenea, sub forma unui apel video.
Pentru a lucra eficient, poți dezvolta noi sisteme cu colegii și supraveghetorii tăi direcți. Este important să aveți răbdare unul cu celălalt și să încercați ca transparență să fie prezentă în comunicare. Pune întrebări, cere ajutor, dacă este necesar, nu te baza doar pe presupunerile tale. Poți începe în fiecare dimineață cu o discuție video comună și poți face același lucru și la sfârșitul zilei. Pentru a putea urmări volumul de lucru al colegilor trebuie să organizați ședințe de două persoane, întrucât o conferință de echipă nu este potrivită pentru a clarifica toate problemele care apar. Apelurile video sunt o parte importantă a comunicării zilnice, așa că poate merită să pornești camera în timpul unui apel video pentru a face întâlnirile și conversațiile mai personale.
Trecerea rapidă la lucratul de acasă este, fără îndoială, o provocare - în special pentru cei care nu au avut această experiență până acum - deci poate dura timp pentru a dezvolta sistemele potrivite. Cu toate acestea, îl putem privi și ca pe o oportunitate de dezvoltare profesională!