Când vine vorba despre locul nostru de muncă, decizia de a rămâne sau de a trece la o nouă oportunitate poate fi o decizie dificilă și adesea stresantă.
De la satisfacția la locul de muncă până la oportunitățile de creștere; de la dezechilibrul între viața profesională și cea personală la salariu - există diverse motive care ne influențează alegerile în carieră.
Aspectele pe care le cunoaștem despre cum este să lucrezi într-o anumită companie, nu sunt foarte multe, până în ziua în care începem să lucrăm efectiv acolo. Ceea ce s-a prezentat, în timpul interviului de angajare, ca un mediu de lucru pozitiv cu oportunități de învățare excelente și colegi de susținere s-ar putea să difere semnificativ de experiența reală.
După ceva timp, experiența ta de lucru pentru companie poate evolua în două direcții - fie pozitiv, fie negativ.
Deci, cum știi dacă ar trebui să continui să lucrezi pentru angajatorul tău sau dacă este oficial momentul să-ți depui demisia?
Decizia de a renunța la un loc de muncă poate fi dificilă, dar există unele semne clare care ar putea indica faptul că este timpul să mergi mai departe. Iată cele cinci motive principale pentru care ar trebui să iei în considerare să îți dai demisia:
top 5 motive să îți dai demisia
Este ușor să îți dai seama când ar trebui să renunți la un loc de muncă și să mergi mai departe. Factori precum lipsa de respect sau încredere din partea angajatorului tău sau lipsa entuziasmului oferit de oportunitățile de avansare în carieră, te pot determina să iei în considerare o schimbare profesională.
1. mediu de lucru toxic
Cultura companiei și relațiile de muncă joacă roluri importante în starea ta de bine la locul de muncă. Dacă te simți constant obosit, frustrat și epuizat din cauza unui mediu de lucru toxic, este important să-ți prioritizezi bunăstarea și să iei în considerare plecarea.
Colaborarea cu colegi și șefi toxici care își însușesc meritele tale sau vorbesc despre tine pe la spatele tău este una dintre cele mai stresante situații în care te poți afla. Managerii slab pregătiți și colegii dificili ar putea să pună întârzierile sau eșecurile proiectelor lor pe seama ta, ceea ce inevitabil îți va încetini progresul în carieră.
Locurile de muncă toxice pot cauza o serie de efecte negative asupra sănătății tale mentale și fizice, inclusiv stres și chiar probleme de sănătate fizică. Impactul unui mediu de lucru toxic ar putea evolua în probleme de sănătate mintală mai grave, cum ar fi anxietatea și depresia.
Dacă mediul tău de lucru are o cultură predominată de negativitate, management deficitar, hărțuire sau bârfă, ar trebui să iei asta ca pe un semnal de a-ți da demisia pentru a-ți proteja bunăstarea.
2. stagnarea carierei și a salariului
Stagnarea în carieră și la nivel de salariu poate determina angajații să se simtă neîmpliniți, lipsiți de motivație și neimplicați. Atunci când nu există oportunități de creștere, angajații pot deveni frustrați și pot pierde pasiunea pentru munca lor.
Mai mult, stagnarea salariilor poate duce și la stres financiar și instabilitate, generând anxietate și sentimente de subevaluare. Situația poate deveni și mai descurajantă atunci când știi ți-ai depășit indicatorii cheie de performanță (KPIs) la locul de muncă.
Șeful tău poate fi incapabil sau neinteresat să te promoveze din cauza problemelor bugetare sau a unei atitudini indiferente față de dezvoltarea carierei tale.
Dacă tu constați că te confrunți cu o stagnare în carieră, cu puține speranțe de a-ți atinge potențialul complet în poziția actuală, atunci este momentul să cauți un alt angajator dispus să investească în tine.
Stagnarea în carieră și la nivelul salariilor poate împiedica dezvoltarea profesională, satisfacția în muncă și stabilitatea financiară. Dacă te afli în această situație, ar fi mai bine să cauți oportunități mai bune de dezvoltare în altă parte.
3. program de lucru nerezonabil
Programul de lucru nerezonabil poate avea efecte negative asupra sănătății fizice și mentale a angajaților, performanței în muncă și vieții personale.
Chiar dacă este obișnuit să preiei noi responsabilități la locul de muncă, ar trebui să știi când devine prea copleșitor pentru tine să le gestionezi.
Când te confrunți cu prea multe termene limită, există riscul să îți sacrifici timpul personal în detrimentul muncii. Capacitatea ta de a te concentra asupra muncii va fi afectată negativ atunci când nu ai suficient timp pentru odihnă și socializare.
Dacă te găsești lucrând constant peste program, este momentul să iei o pauză de la muncă și să iei în considerare să găsești un angajator care pune accent pe bunăstarea ta.
4. pachet de compensații insuficient
Sentimentul de a fi subevaluat sau plătit insuficient poate fi frustrant și poate afecta câștigurile tale pe termen lung. Dacă simți că nu primești cât meriți la locul de muncă, ar trebui să cauți un angajator care te apreciază.
Folosește rapoarte sau calculatoare salariale pentru a afla dacă ești într-adevăr subevaluat la locul de muncă. Alternativ, poți lucra și cu un recrutor specializat care știe cât ar trebui să fii plătit pentru munca pe care o depui.
5 . motive personale sau relocare
Poate veni un moment în care este nevoie să te muți într-un alt oraș sau chiar o altă țară din motive sau circumstanțe personale. Fără îndoială, renunțarea la un loc de muncă pe care îl iubești poate fi dificilă. Cu toate acestea, poate fi necesar să începi un nou capitol în viața ta pentru familia ta sau pentru a scăpa de ceva din viața ta. Chiar dacă decizia de a te muta poate fi emoțională, ar putea duce la noi oportunități de creștere și împlinire.
top 5 motive pentru care angajații rămân în companie
Nu orice oportunitate nouă care apare merită asumarea riscului. Iată 5 motive comune pentru care angajații aleg să rămână la angajatorul lor și principalele cauze ale satisfacției lor în muncă.
1. locul de muncă îți inspiră un scop
72% dintre respondenții studiului Randstad Workmonitor 2023 România susțin că la actualul loc de muncă, împărtășesc valori și scopuri comune cu angajatorul (sustenabilitate, diversitate, transparență)
Este foarte plăcut când managerii ne laudă pentru a ne arăta că am făcut lucrurile corect la locul de muncă. Ne face să simțim că timpul nostru este bine investit și că am făcut o treabă bună la locul de muncă.
Totodată, este destul de dificil să găsești un loc de muncă ce te face să te simți bine în legătură cu tine însuți și realizările tale, așa că, dacă deja lucrezi cu un angajator care te apreciază, rămâi cu el!
2. recunoașterea și recompensarea angajaților
Nu este extrem de satisfăcător atunci când primești un „mulțumesc pentru munca pe care ai depus-o” din partea managerului tău, sau chiar un bonus consistent după o perioadă dificilă pe care ai trecut-o cu brio?
Recunoașterea și recompensele pentru angajați contribuie la crearea unui mediu de lucru pozitiv și la stimularea angajamentului și retenției angajaților.
Atunci când colegii și liderii companiei recunosc și sărbătoresc realizările noastre, poate să evolueze un sentiment de împlinire și recunoaștere.
Găsirea unui manager care își face timp să îți recunoască munca este ca și cum ai câștiga la jackpot. Dacă managerul tău își arată aprecierea față de tine - fie prin recompense financiare, fie doar prin cuvinte - atunci merită să continui să lucrezi cu el!
3. oportunități de formare și perfecționare
Ca angajați, ne dorim ca managerii să ne sfătuiască și să ne sprijine în creșterea profesională prin proiecte noi, mentorat sau noi oportunități de leadership. Aceste experiențe contribuie la consolidarea abilităților noastre la locul de muncă, ne încurajează să gândim mai critic și ne pregătesc pentru următoarea promovare. Dacă angajatorul tău investește în creșterea ta pentru a te ajuta să devii cea mai bună versiune a ta, atunci ar trebui să rămâi cu el! Profită de șansa pe care compania ți-o oferă, de a-ți dezvolta cariera.
4. flexibilitatea modului de lucru și a programului
Programul flexibil de lucru într-un mediu hibrid ajută la îmbunătățirea echilibrului dintre viața profesională și cea personală, oferindu-ți libertatea de a-ți planifica timpul pe parcursul zilei. Când managerul tău te evaluează pe baza calității muncii tale în locul locației, ar trebui să apreciezi acest aspect! Nu este ușor să găsești un angajator care oferă personalului său flexibilitate și libertate de a lucra independent.
5. pachet salarial corect
Atunci când un angajator ne plătește un salariu echitabil, încearcă să ne rețină în locul de muncă. Un salariu echitabil și competitiv face ca angajații să se simtă valorizați și apreciați pentru munca lor. Atunci când simțim că suntem compensați în mod corect, avem mai multe șanse să rămânem în companie și să fim motivați să performăm bine la locul de muncă. Stimulentele suplimentare, cum ar fi bonusurile bazate pe performanță, pot, de asemenea, să ne motiveze să performăm mai bine în activitatea noastră. Folosind calculatoare de salarii și rapoarte, poți determina dacă salariul tău este competitiv sau chiar peste media pieței. Dacă ești fericit să lucrezi pentru o companie care îți oferă o compensație echitabilă, înseamnă că angajatorul tău te apreciază și nu ar trebui să-ți dai demisia!
colaborează cu randstad pentru a-ți descoperi adevăratul potențial!
Oamenii care se simt mulțumiți cu actualele locuri de munca sunt uneori în continuare curioși cu privire la noile oportunități de muncă de pe piață, și acest lucru este perfect normal. Chiar dacă lucrezi pentru o companie bună cu o cultură organizațională pe placul tău, există încă motive precum stagnarea în carieră sau plafonarea salarială care pot fi bune motive pentru a face o schimbare.
Dacă te gândești să faci o schimbare, ia legătura cu specialiștii noștri experimentați în recrutare pentru cele mai recente informații despre talente și salarii care să te ajute să evaluezi opțiunile tale.
Explorează cele mai recente oferte de locuri de munca dacă cauți oportunități de creștere în carieră și aplică pentru o poziție care să se alinieze cu obiectivele tale.