ce este un manager de social media?
Ca social media manager, supraveghezi echipa de marketing pentru social media a companiei pentru a crește traficul și a atrage clienții. În funcție de dimensiunea companiei, poți lucra cu o echipă de marketing numeroasă, cu marketeri specializați pe diferite arii de activitate, sau formată doar din câteva persoane care gestionează campaniile de marketing pentru rețelele sociale. Rolul tău principal este să dezvolți strategii pentru platformele de social media ale companiei și să supraveghezi implementarea eforturilor de marketing. De asemenea, monitorizezi performanța fiecărui canal de social media prin urmărirea datelor analitice pentru a determina ratele de engagement.
Managerii de social media pot lucra intern pentru un singur angajator și pot gestiona întreg marketingul de social media al companiei. Atunci când lucrezi pentru un singur angajator, te specializezi în ofertele brandului acestuia și îți folosești abilitățile de marketing pentru social media pentru a crește vânzările și a îmbunătăți implicarea clienților cu compania. Raportezi progresul către managerii de marketing și echipele executive.
Unii manageri de social media care lucrează pentru firme de consultanță în marketing gestionează paginile de social media pentru mai mulți clienți. În acest caz, evaluezi strategiile de marketing pentru social media și îți ajuți clienții să dezvolte noi metode de a atrage publicul țintă. Atunci când lucrezi cu mai mulți clienți, te ocupi de generarea de idei și de roluri de supraveghere. Totuși, în companiile mai mici, implementezi ideile generate de echipă.
Te-ar tenta să lucrezi în marketing și comunicare ca manager de social media, având în vedere creativitatea și abilitățile tale excepționale de scriere? Atunci continuă să citești pentru a afla care sunt competențele și calificările de care ai nevoie pentru a te dezvolta în rolul de manager de social media.
caută job-urisalariul mediu al unui social media manager.
Potrivit Paylab și resurselor interne Randstad România, un manager de social media câștigă un salariu mediu cuprins între 4000 - 5500 RON net pe lună. Majoritatea managerilor de social media încep ca manageri juniori sau asistenți de social media pe măsură ce învață meseria. În pozițiile junior, un manager de marketing pentru social media câștigă un pachet de compensație cuprins între 3.000 și 3.500 RON net pe lună. Pe măsură ce îți îmbunătățești abilitățile și ocupi o funcție de management de nivel mediu, câștigurile tale cresc de obicei la 5000-5500 RON net pe lună. Managerii seniori de social media cu experiență vastă au salarii mai mari de peste 7.500 RON net pe lună.
ce factori afectează salariul unui manager de social media?
Ca social media manager, pachetul tău de compensații depinde de compania pentru care lucrezi. Salariile diferă dacă lucrezi pentru o agenție sau o firmă de consultanță, față de situațiile în care lucrezi intern într-o companie. Dimensiunea organizației este un factor determinant major. Atunci când lucrezi pentru o agenție mare care se ocupă de proiecte uriașe, câștigurile tale sunt mai mari comparativ cu activitatea pentru companii mai mici. Lucratul intern îți poate crește câștigurile dacă angajatorul are bugete mari de marketing.
Succesul activităților tale din campaniile de social media îți pot influența, de asemenea, salariul. Majoritatea angajatorilor plătesc salarii fixe managerilor de social media, dar există angajatori care se bazează pe metrici de performanță atunci când revizuiesc pachetele de compensație și beneficii.
tipuri de manageri de social media
Ca social media manager, poți lucra pe diverse platforme de social media sau te poți specializa pe platforme specifice. Iată câteva dintre domeniile de specializare pentru managerii de social media:
-
rețele sociale
Te poți specializa în rețele sociale precum Facebook, LinkedIn și Twitter care conectează online persoane și companii. Rețelele sociale îmbunătățesc gradul de conștientizare (awareness), brandingul și generarea de clienți potențiali pentru companie.
-
rețele de partajare media
Managerii de social media pot administra, de asemenea, conținutul distribuit prin Snapchat, Instagram și YouTube. Conținutul audiovizual și video distribuit pe platforme generează clienți potențiali și consolidează notorietatea brandului prin încurajarea distribuirii conținutului.
-
forumuri de discuții
Ca manager de social media, participi și la forumuri de discuții pentru a-ți îmbunătăți prezența online și vizibilitatea. Deoarece forumurile sunt utilizate pentru partajarea și găsirea diferitelor informații, participarea ta crește autoritatea brandului tău.
cariera de social media manager
Pentru a lucra ca manager de social media ai nevoie de creativitate și un simț excelent al designului pentru a folosi imagini și elemente grafice ce vor atrage atenția publicului. Rolul se bazează și pe o planificare atentă pentru a profita la maximum de fiecare platformă de social media. Să explorăm sarcinile zilnice și programul de lucru al unui manager de social media.
-
descrierea jobului de social media manager
Printre principalele atribuții ale unui manager de social media se numără:
- Efectuarea auditului rețelelor sociale: ca manager de social media, ții evidența paginilor de social media ale companiei și le auditezi performanța în mod regulat. De exemplu, te asiguri că brandingul și numele afișate sunt consecvente pe toate canalele pentru a te asigura că atât clienții existenți cât și potențialii clienți te găsesc ușor pe orice canal. De asemenea, compari performanța recentă a fiecărei platforme de social media cu performanțele din trecut și cu concurenții. Un audit al rețelelor sociale determină punctele forte, punctele slabe și oportunitățile.
- Planificarea și dezvoltarea unei strategii de social media: după efectuarea unui audit, stabilești obiectivele și dezvolți strategii pentru a le atinge. De exemplu, creezi conținut atractiv pentru a îmbunătăți implicarea pe diverse platforme. Alternativ, poți lansa noi campanii sau concursuri pentru a crea interes în jurul unui produs sau al brandului propriu-zis.
- Urmărirea indicatorilor cheie de performanță (KPI): ca manager de social media, stabilești indicatori cheie de performanță pentru a te ajuta să monitorizezi progresul paginilor de social media. De exemplu, dacă obiectivul tău este să crești numărul de urmăritori pe toate platformele, te asiguri că publicul crește constant prin creșterea activităților precum concursurile și competițiile care necesită ca utilizatorii să se aboneze sau să urmărească pagina pentru a participa.
- Conceperea strategiei de conținut: ca manager de social media, participi la generarea de idei pentru campanii și conținut de social media. Treaba ta este să aliniezi conținutul și postările pe rețelele sociale cu strategiile și obiectivele de marketing ale companiei. De asemenea, creezi idei pentru conținut evergreen și supraveghezi crearea de conținut vizual, cum ar fi elemente grafice și imagini.
- Raportarea datelor de social media către părțile interesate: ca manager de social media, comunici strategia de social media clienților sau conducerii companiei. De asemenea, documentezi reușitele și provocările companiei în atingerea obiectivelor, cum ar fi creșterea engagementului și a numărului de urmăritori.
-
mediul de lucru
Managerii de social media lucrează în diverse sectoare de afaceri, de la producție la retail și servicii financiare. Orice companie care se bazează pe social media și prezența online pentru a genera venituri are nevoie de un manager de social media pentru a selecționa conținutul și mesajele de brand pe diverse platforme. Marketingul pe social media este un job de birou care implică muncă în birou cea mai mare parte a zilei. De asemenea, participi la întâlniri și conferințe pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de social media, dar călătoriile legate de muncă sunt minime. Deoarece managerii de social media pot îndeplini majoritatea funcțiilor de pe un computer, sunt disponibile oportunități de lucru de la distanță.
-
cine sunt colegii tăi?
Ca manager de social media, printre colegii tăi se pot număra manageri de marketing, specialiști de social media și manageri de marketing digital. De asemenea, poți lucra alături de manageri de vânzări, consultanți de vânzări și specialiști SEO, precum și alți specialiști care ar putea include manageri de conținut web, directori de marketing, coordonatori de marketing și editori de conținut web.
-
programul de lucru
Programul de lucru al unui manager de social media este de 38 până la 40 de ore pe săptămână. Majoritatea managerilor de social media lucrează program normal de birou, dar uneori participă la evenimente și sesiuni de implicare a clienților în afara programului tradițional de lucru. Ca manager de social media, lucrezi cu normă întreagă, dar multe companii oferă programe de lucru flexibile, de la poziții cu jumătate de normă la opțiuni de lucru de acasă. Unii manageri de social media lucrează ca freelanceri sau pe bază de contract pe termen scurt.
-
perspective de carieră
Managerii de social media au o cale destul de clară când vine vorba despre progresul în carieră. Poți avansa la o poziție mai înaltă în marketing digital sau comunicare de pe un rol de manager de social media. De exemplu, poți deveni manager de marketing digital înainte de a avansa la o poziție de manager sau director de comunicare. Unii manageri de social media își îmbunătățesc abilitățile și devin specialiști în creare sau editare de conținut web.
-
avantajele găsirii unui job de social media manager prin intermediul randstad
Găsirea unui loc de muncă pe o poziție de social media manager prin intermediul Randstad oferă avantaje importante precum:
- o varietate largă de oportunități de formare și dezvoltare
- o persoană de contact cu experiență, cu care poți lua legătura în caz de nevoie
- o gamă largă de oportunități
- contracte temporare și permanente
Vrei un contract permanent? Un job temporar ca social media manager este adesea un pas către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori de încredere datorită unui job temporar găsit prin intermediul Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin intermediul Randstad!
educație și formare
Unele dintre calificările academice ale unui social media manager includ:
-
curs universitar
Majoritatea angajatorilor preferă candidații cu o diplomă de licență în domenii relevante precum publicitate, management de afaceri, marketing sau comunicare și relații publice.
-
masterat
Deși nu este obligatorie, o diplomă de masterat în domenii precum marketing online sau social media și marketing online îți sporesc șansele de a obține un rol de social media manager.
-
practică
O experiență practică de câteva luni pe o poziție de junior social media specialist îți oferă, de asemenea, o posibilitate intrare pentru un rol de social media specialist.
-
experiență de muncă
Pentru a deveni manager de social media, ai nevoie de experiență vastă în gestionarea conținutului pe platformele de social media. Începe cu poziții entry-level în marketing digital pentru a acumula experiență și abilități relevante.
aptitudini și competențe
Dacă vrei să excelezi ca social media manager, iată cele mai bune abilități de dobândit:
-
abilități de scriere
Ai nevoie de abilități excepționale de copywriting pentru a menține publicul implicat pe diverse platforme. Având abilități excelente de scriere, poți să te raportezi la diferite tipuri de public și să optimizezi conținutul pentru fiecare platformă de social media. Pe lângă redactarea de descrieri și titluri, editezi și conținutul de la echipa de creare de conținut.
-
creativitate
Ca manager de social media, ai nevoie de creativitate pentru a menține implicarea utilizatorilor. Expertiza ta în utilizarea imaginilor și a graficii vizuale te ajută să creezi postări unice.
-
flexibilitate
Ca manager de social media, ar trebui să fii adaptabil la peisajul în continuă schimbare al rețelelor sociale. De exemplu, pe măsură ce utilizatorii trec de la conținutul scris la cel video, ar trebui să adaptezi modificările la strategia ta de social media pentru a evita pierderea urmăritorilor.
întrebări frecvente (FAQs)
Despre activitatea de social media manager
-
ce face un manager de social media?
Ca manager de social media, dezvolți strategii pentru a crește numărul de urmăritori pe diverse platforme de social media. De asemenea, creezi și monitorizezi campanii de social media, redactezi conținut de produs și menții implicați clienții online. Jobul tău implică realizarea de analize și rapoarte de performanță a platformelor de social media către părțile interesate.
-
care sunt cele trei abilități ale unui manager de social media?
Ca manager de social media, ai nevoie de abilități excepționale de scriere și comunicare pentru a crea conținut captivant. Creativitatea este, de asemenea, importantă pentru a rămâne competitiv și pentru a păstra loialitatea clienților online.
-
ce calificări sunt necesare pentru a fi manager de social media?
Ai nevoie de o diplomă de licență în marketing, publicitate, relații publice sau managementul afacerilor pentru a-ți începe cariera ca manager de social media. De asemenea, este important să acumulezi experiență de muncă prin roluri entry-level în marketing digital pentru a-ți îmbunătăți abilitățile și expertiza.
-
care este salariul unui social media manager?
Pachetul mediu de compensații pentru managerii de social media variază între 4.000 și 5.500 RON net pe lună. În funcție de experiență și calificări slariul poate depăși chiar 7.000 RON net pe lună.
-
cum pot aplica pentru un rol de social media manager?
Aplicarea pentru un job de social media manager este simplă: creează un profil Randstad și caută joburile noastre de social media manager în zona ta. Apoi, trimite-ne pur și simplu CV-ul tău. Dacă nu ai un CV, nu-ți face griji, te ajutăm noi în crearea unuia. Ai nevoie de ajutor cu aplicația ta? Consultă toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.