ce este un consultant în recrutare?
Un consultant în recrutare mediază între o companie client și un candidat la un loc de muncă pentru a găsi o potrivire bună între cei doi. Meseria conține o componentă de vânzări inerentă, deoarece vinzi compania clientului către candidat, și invers. Mai mult, trebuie să acționezi ca un vânzător atunci când îți promovezi serviciile către clienții plătitori. Un client plătește pentru abilitatea ta de a acționa în numele lor și de a găsi angajații ideali pentru posturile lor vacante.
În calitate de consultant în recrutare, comunici cu companiile partenere și cu persoanele care caută un loc de muncă. Dacă un candidat are o întrebare legată de procesul de recrutare, colaborezi cu compania pentru a răspunde solicitării candidatului.
De asemenea, trebuie să înțelegi poziția unui angajat în cadrul companiei clientului. Clientul se bazează pe tine pentru a precalifica candidații și a sugera potrivirea ideală. Prin urmare, trebuie să îi ajuți să găsească persoane de încredere care să le poată transforma afacerea.
Mulți consultanți în recrutare lucrează în domeniul resurselor umane pentru a câștiga experiență. Rolul tău are o componentă puternică de vânzări care diferă de locurile de muncă obișnuite din vânzări. Nu trebuie să convingi pe cineva că are nevoie de produsul tău. Clienții și candidații sunt atenți la munca ta și sunt dornici să încheie un acord. Având în vedere că firmele caută constant personal de înaltă calitate, nu vei duce lipsă de activitate sau de oferte de angajare. Oportunitățile de creștere abundă, deoarece există mai multe niveluri în domeniul recrutării. Un consultant în recrutare motivat va trece de la a face sourcing pentru poziții entry-level, la găsirea candidaților potriviți pentru funcții înalte, precum directorilor executivi pentru corporații mari.
Consideri că abilitățile tale interpersonale și de negociere sunt potrivite pentru a lucra ca și consultant în recrutare? Atunci continuă să citești pentru a afla ce competențe și calificări sunt necesare pentru a prospera într-un rol de HR consultant.
găsește job-urisalariul mediu al unui consultant în recrutare
Conform Glassdoor și resurselor interne Randstad, un consultant în recrutare câștigă un salariu mediu de bază de aproximativ 3.000 - 4.000 RON net pe lună. Pe măsură ce acumulezi experiență, câștigurile tale pot crește până la 6.000 - 7.000 RON net pe lună. Pe lângă salariul de bază, un consultant în recrutare beneficiază și de diverse avantaje, cum ar fi indemnizații pentru lucratul remote sau decontarea transportului. Majoritatea companiilor oferă oportunități de a-ți crește veniturile prin plata orelor suplimentare și bonusuri anuale. Unii consultanți în recrutare sunt plătiți în comision și câștigă diferite bonusuri pentru atingerea target-ului.
ce factori afectează salariul unui consultant în recrutare?
Ca și consultant în recrutare, salariul tău variază în funcție de experiență, abilități și locație. Un consultant în recrutare aflat la început de carieră câștigă mai puțin, deoarece are experiență și calificări limitate. Pe măsură ce îți construiești experiența, mai mulți clienți îți acordă încrederea să te ocupi de recrutare, ceea ce îți crește comisioanele și salariul de bază. Angajatorul tău și tipurile de angajați pe care îi recrutezi îți afectează și salariul. De exemplu, dacă recrutezi directori executivi de top pentru clienții tăi, probabil vei câștiga mai mult decât recrutarea personalului de intrare și de nivel mediu. Pachetul tău de compensație este mai bun dacă salariul tău include comisioane pentru plasări reușite.Totodată locația este un alt factor ce îți afectează câștigurile. Orașele mari cu o cerere uriașă de angajați cresc cererea de consultanți în recrutare, ceea ce se traduce prin câștiguri mai bune.
tipuri de consultanți în recrutare
Consultanții în recrutare diferă în funcție de companiile pentru care lucrează și metoda de plată. Iată câțiva dintre cele mai întâlnite tipuri de consultanți în recrutare:
-
consultanți HR interni
Ca recruitment consultant intern, lucrezi pentru o singură companie și te concentrezi pe recrutarea angajaților pentru aceasta. Cauți potențiali angajați (headhunting), efectuezi interviuri și integrezi noii angajați.
-
consultanți HR externi
Lucrezi pentru o firmă de consultanță în resurse umane. Sarcina ta este să găsești angajați pentru diferiți clienți. Asta înseamnă că petreci o mare parte a timpului redactând JD-uri (Job Description), publicând anunțuri de angajare, precalificând și intervievând candidați potențiali.
-
consultanți HR în regim de contingent
Ca recruitment consultant în regim de contingent, primești plata atunci când un candidat selectat de tine este angajat. Primești un procent din salariul candidatului.
cariera de recruitment consultant
Ca și consultant HR, sarcinile tale principale constau în prezentarea către clienți a celor mai buni candidați pentru poziția pe care au nevoie să o ocupe, maximizând în același timp rata de plasare a agenției tale. Vrei să afli mai multe? Citește în continuare informații despre perspectivele tale de carieră și cum arată o zi tipică a unui consultant în recrutare.
-
descrierea postului de consultant în recrutare
Unele dintre sarcinile și responsabilitățile unui consultant în recrutare includ:
- Crearea unei strategii de recrutare: Vei planifica modul de a găsi candidați și vei testa pe ce site-uri trebuie să publici anunțuri pentru a obține cel mai bun pool de candidați.
- Selectarea CV-urilor: După ce publici o poziție vacantă, vei primi CV-uri de la diferiți candidați. Sarcina ta este să analizezi CV-urile și să identifici candidații care se potrivesc cel mai bine pentru poziție. Deși poți folosi un sistem de urmărire a candidaților, vei analiza și manual unele CV-uri înainte de a selecta candidații.
- Efectuarea evaluărilor: Înainte ca un candidat să treacă la etapa interviului, vei efectua o evaluare pentru a-i testa aptitudinea și alte aspecte. Poți folosi rezultatele evaluării pentru a selecta candidații.
- Realizarea interviurilor: Vei efectua interviuri preliminare pentru a reduce numărul de candidați înainte de a planifica interviul final. Poți efectua interviuri cu managerul de angajare al companiei clientului și cu alte părți interesate pentru a te asigura că alegi cel mai bun candidat pentru poziție.
- Comunicarea informațiilor necesare candidaților: Pe tot parcursul procesului de recrutare, vei transmite candidaților informații cu privire la datele interviurilor și feedback-ul rezultat în urma acestora.
- Negocierea contractelor: Vei prezenta o ofertă de angajare unui candidat și vei discuta despre responsabilitățile postului și salariu. Reprezinți compania în timpul negocierilor și te asiguri că atât candidatul, cât și compania sunt mulțumiți de oferta de angajare.
-
mediu de lucru
Ca HR consultant, lucrezi în firme de consultanță în resurse umane sau în companii mari, deci vei lucra într-un birou, într-un mediu interior. Mediul de lucru este de obicei bine iluminat și cu aer condiționat. Uneori, trebuie să participi la workshop-uri și târguri de cariere pentru a găsi potențiali candidați și pentru a interacționa cu alți recrutori.
-
cine sunt colegii tăi?
În funcție de angajatorul tău, colegii tăi pot include recrutori, manageri de resurse umane și specialiști în salarii. De asemenea, este posibil să lucrezi în proximitatea contabililor și avocaților corporativi, precum și a altor specialiști care pot include alți consultanți în resurse umane, manageri de angajare și specialiști în analize de resurse umane.
-
programul de lucru
Un consultant în recrutare lucrează program normal de lucru, de obicei de la nouă la cinci. Totuși, natura postului poate necesita uneori nopți târzii și dimineți devreme. Participarea la evenimente și vizitele la clienți vor întrerupe adesea programul de lucru, iar deplasările pot face parte din job, în funcție de agenție. În pozițiile cu normă întreagă, lucrezi 40 de ore pe săptămână. Sunt disponibile și posturi cu jumătate de normă și contracte pe termen scurt în acest domeniu.
-
perspective de angajare
Caracterul solicitant al postului înseamnă că recruitorii de succes care intră în profesie progresează rapid. Dacă îți atingi constant obiectivele, angajatorul tău va observa și te va promova. Acest lucru este valabil mai ales în firmele mari, cu mai mult spațiu pentru mobilitate ascendentă. Când lucrezi pentru o firmă mică de recrutare, poate însemna o creștere graduală, dar se poate traduce și prin potențialul de a deveni un partener de încredere pe viitor. Mai mult, abilitățile unui consultant în recrutare se transferă bine și către alte domenii solicitante. Dacă alegi să faci o tranziție în carieră, demonstrarea succesului în domeniul resurselor umane este un instrument puternic de negociere.
-
avantajele găsirii unui loc de muncă ca HR consultant prin intermediul randstad
Găsirea unui loc de muncă ca Recruitment Consultant prin intermediul Randstad oferă avantaje importante precum:
- Îndrumare și consiliere profesională pentru maximizarea șanselor de reușită în procesul de recrutare
- O persoana de contact, cu experiență, disponibilă pentru a oferi ajutor la nevoie
- O varietate de oportunități profesionale în zona ta de experiență
- Contracte temporare și permanente
Vrei un contract permanent? Un job temporar ca HR Consultant este adesea un pas către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori de încredere datorită unui job temporar găsit prin intermediul Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin intermediul Randstad!
educația și formarea unui consultant în recrutare
Explorează diverse căi de a deveni consultant în recrutare:
-
studii universitare
Poți intra în domeniul consultanței în recrutare având o diplomă universitară în domenii conexe precum marketing, resurse umane sau relații publice. Unele agenții de recrutare sunt specializate pe cariere specifice. De exemplu, poți deveni consultant în recrutare pentru firme de inginerie dacă ai studii în domeniul ingineriei.
-
ucenicie
Poți găsi programe de ucenicie intermediare sau programe de internship pentru consultanți în recrutare în agenții de resurse umane. Combinarea instruirii la locul de muncă cu cursurile universitare îți îmbunătățește perspectivele de angajare.
aptitudini și competențe
Un HR consultant de succes combină un set diversificat de abilități care îl ajută să găsească candidați de calitate pentru clienți. Ca recruitment consultant, vei avea nevoie de un nivel ridicat de inteligență emoțională și abilități practice pentru a obține rezultate.
-
abilități excelente de comunicare
Vei fi receptiv la nevoile clienților și la ceea ce îi face pe candidați fericiți. Îi vei face pe candidați să se simtă în largul lor în timp ce obții toate informațiile relevante cu privire la ceea ce pot oferi companiei clientului.
-
construirea relațiilor
Vei stabili o comunicare clară cu clienții și candidații și vei construi relații puternice. Relația dintre recruiter și candidat este importantă pentru a discerne dacă persoana din fața ta se potrivește pentru poziție. În același timp, vei câștiga încrederea clienților. Acest lucru garantează că clienții vor dori să lucreze cu tine în viitor.
-
mentalitate orientată spre obiective
Ca HR consultant, lucrezi cu termene limită. Clienții doresc să angajeze angajați de top cât mai curând posibil. O mentalitate orientată spre obiective este esențială pentru a produce rezultate pentru clienți.
-
abilități eficiente de negociere
Cu cât se apropie finalizarea angajării, cu atât fiecare parte dorește să își consolideze cerințele. Ca un consultant în recrutare de succes, vei avea capacitatea de a media între clienți și candidații precalificați. Salariul, beneficiile, programul de lucru, concediul și alte puncte de dispută rezultă din abilitatea ta de a negocia în numele clientului și al candidatului.
Întrebări frecvente (FAQs)
Întrebări frecvente despre activitatea de consultant în recrutare
-
cât câștigă consultanții în recrutare?
Salariul de bază al unui HR consultant variază de la 3000 la 7.000 RON net pe lună în funcție de experiență, și competențe. Poți câștiga și comisioane și bonusuri.
-
ce calificări sunt necesare pentru a fi consultant în recrutare?
Pentru a deveni consultant în recrutare, ai nevoie de o diplomă în resurse umane sau un domeniu conex și câțiva ani de experiență ca recruiter. De asemenea, poți intra în domeniu prin programe de internship.
-
ce face zilnic un consultant în recrutare?
Un consultant în recrutare caută în permanență candidați prin diverse canale. Consultanții își petrec o mare parte din timp colaborând cu clienții, concentrându-se pe apeluri la rece, tehnici de marketing online și rețele sociale.
-
este o meserie grea recrutarea?
Poziția include provocări pe care profesioniștii le întâmpină cel mai bine cu capacitatea de a stabili obiective și de a organiza strategii. Persoanele cu talent pentru vânzări vor considera că meseria de consultant în recrutare li se potrivește.
-
cum pot aplica pentru un job ca HR Consultant?
Aplicarea pentru un job de HR Consultant este simplă: creează un profil Randstad și caută joburile noastre de HR Consultant în zona ta. Apoi, trimite-ne pur și simplu CV-ul tău. Dacă nu ai un CV, nu-ți face griji, te ajutăm noi în crearea unuia. Ai nevoie de ajutor cu aplicația ta? Consultă toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.