ce face un operator call center?

Operatorii call center lucrează direct cu clienții. În această calitate, oferi informații despre produse sau servicii și îi ajuți pe clienți să își rezolve orice reclamații pot avea. De asemenea, te poți ocupa de calcularea tarifelor, procesarea plăților și emiterea rambursărilor. Munca ta îi ajută pe clienți să păstreze o imagine pozitivă asupra companiei tale.

În majoritatea timpului lucrezi prin telefon și utilizezi un computer pentru a accesa informații despre conturile clienților. Unele locuri de muncă în call center îți permit, de asemenea, să interacționezi cu clienții prin chat live, rețele sociale sau e-mail. Va trebui să păstrezi înregistrări detaliate ale tuturor interacțiunilor tale cu clienții.

Dacă lucrezi în domeniul retail, vei prelua comenzi, vei gestiona retururile și vei oferi clienților detalii despre produse. De exemplu, ai putea răspunde la întrebările clienților despre dimensiuni, alegeri de culoare sau materiale. Informațiile pe care le furnizezi pot genera vânzări.

Dacă ești angajat în telecomunicații, utilități sau alte domenii de servicii, îi vei ajuta pe clienți să rezolve întreruperile serviciilor și să programeze intervenții tehnice. Vei furniza informații despre diferitele pachete de servicii disponibile și îi vei ajuta pe clienți să actualizeze informațiile contului.

Crezi că ți se potrivește o carieră de operator call center având în vedere abilitățile tale de relaționare cu clienții? Atunci citește în continuare pentru a afla care sunt competențele și calificările necesare pentru a te dezvolta într-un astfel de rol.

găsește job-uri
1

salariul mediu al unui operator call center

Conform Paylab și resurselor interne Randstad salariul mediu al unui operator call center în România este de 3000 RON net pe lună. Un operator call center fără experiență câștigă pentru început un salariu de aproximativ 2500 RON net pe lună. Cu o experiență de peste 3 ani, salariul poate depăși chiar 4000 RON net pe lună.

Îți poți crește considerabil veniturile dacă stăpânești o limbă străină la nivel avansat, lucrând ca operator call center cu clienți sau companii din afara țării. De exemplu un operator call center cu un minim de experiență și cu nivel avansat de limba germană poate obține un venit de peste 6000 RON net pe lună.

2

tipuri de reprezentanți call center

Reprezentanții call center sunt o parte vitală aproape în fiecare industrie. Deși majoritatea reprezentanților call center lucrează în retail, există multe locuri de muncă în domeniu și în alte sectoare. Poți lucra în centre de apeluri care se ocupă de servicii de asistență pentru companii, comer, asigurări și servicii tehnice.

Există așteptări diferite pentru fiecare rol, iar pentru fiecare poziție vei avea nevoie de o anumită pregătire. De exemplu, dacă lucrezi ca reprezentant call center pentru o agenție de asigurări, ar trebui să ai o cunoaștere aprofundată a diferitelor tipuri de polițe de asigurare. Poate fi necesar să îi ajuți pe clienți cu întrebări despre opțiunile de acoperire.

Iată câteva tipuri de reprezentanți call center:

femei și bărbați care au o conversație la serviciu
femei și bărbați care au o conversație la serviciu
3

activitatea ca operator call center

Operatorii call center lucrează, de obicei, în medii cu ritm rapid. În acest domeniu, vei gestiona un volum mare de apeluri într-un mod eficient. Vei colabora cu o echipă diversă, formată din colegi cu experiențe diverse și generații diferite.

4

educație și formare necesare pentru operatorii call center

Pentru a deveni operator call center, vei avea nevoie de o diplomă de absolvire a liceului sau o calificare echivalentă. Unii operatori pot avea licențe de studii superioare în comunicarebusinessștiințe sociale sau domenii conexe.

Angajatorul tău îți va oferi instruire la locul de muncă atunci când începi să lucrezi în call center. În general, instruirea durează între două și patru săptămâni. În cadrul programului de training, vei învăța despre produsele sau serviciile pe care le gestionează call center-ul. Vei afla cum să utilizezi sistemele de computer și telefon ale centrului și vei exersa lucrul cu software-ul necesar.

Dacă ești angajat într-un call center care se ocupă de probleme financiare sau asigurări, este posibil să ai nevoie de o licență. În cele mai multe cazuri, va trebui să susții un examen pentru a obține licența.

Programele de instruire pentru operatorii call center din domeniul financiar sau al asigurărilor pot dura câteva luni. În acest timp, vei învăța despre reglementările complexe din domeniul tău. Deoarece reglementările se schimbă adesea, ar trebui să iei în considerare participarea la cursuri de educație continuă pentru a te familiariza cu cele mai recente actualizări.

bărbat zâmbitor cu căști
bărbat zâmbitor cu căști

aptitudini și competențe

Atunci când lucrezi într-un call center, vei fi responsabil să asiști clienți cu personalități și nevoi diferite. Va trebui să gestionezi multe apeluri simultan, iar performanța ta va fi evaluată periodic. Pentru a te dezvolta și a avansa în acest domeniu solicitant, este util să ai următoarele abilități și calități personale:

  • răbdare: pentru a gestiona clienții nemulțumiți
  • abilități de ascultare: pentru a înțelege corect și a-i ajuta pe clienți
  • abilități de comunicare: pentru a explica produsele, serviciile și soluțiile în mod eficient
  • abilități de rezolvare a problemelor: pentru a oferi rezolvări adecvate preocupărilor și reclamațiilor
  • abilități interpersonale: pentru a interacționa pozitiv cu clienții

Având în vedere termenele limită strânse ale acestui rol, va trebui să știi cum să-ți gestionezi timpul în mod eficient. Ar trebui să fii capabil să stabilești priorități și să jonglezi cu mai multe sarcini simultan. Compasiunea, empatia și respectul pentru ceilalți te vor ajuta să te adaptezi la nevoile diverse ale clienților tăi.

5

întrebări frecvente (FAQs)

Aici vei găsi răspunsuri la cele mai frecvente întrebări despre operatorii call center.

thank you for subscribing to your personalised job alerts.