ce este un director de telesales?
În calitate de director de telesales, vinzi produsele companiei prin telefon. Scopul principal este de a crește veniturile prin vânzări telefonice. Asta înseamnă că trebuie să fii un bun negociator și să înțelegi foarte bine caracteristicile produselor. În afară de vânzarea produselor, promovezi produsele și informezi clienții cu privire la reducerile disponibile.
Pe lângă faptul că generează venituri prin vânzări, ca director de telesales gestionezi conturile clienților și menții relații bune cu aceștia. Este de datoria ta să le reamintești clienților să își reînnoiască comenzile sau să îi informezi cu privire la ofertele curente. Conducerea îți poate monitoriza apelurile și ofertele, deoarece adesea sunt în joc sume mari de bani, ceea ce face o diferență semnificativă în veniturile anuale ale companiei.
ce face un director de telesales?
Mulți oameni confundă adesea telesales cu telemarketing, dar acestea diferă. Directorul de telesales are ca scop încurajarea menținerea relațiilor de afaceri cu clienții și sprijinirea reprezentanților de vânzări pe teren prin stabilirea de întâlniri. Pe de altă parte, telemarketingul are o sferă de acțiune mai largă, folosind apelurile telefonice pentru a crea interes, a produce lead-uri și a obține feedback din partea clienților. Telemarketerii creează perspective de vânzare, în timp ce directorii de telesales convertesc perspectivele în vânzări și clienți activi.
Crezi că rolul de director de telesales se potrivește cu abilitățile tale de persuasiune și negociere? Atunci citește mai departe pentru a afla ce competențe și calificări sunt necesare pentru a prospera într-un rol de director de telesales.
găsește job-urisalariul mediu al unui director de telesales
Conform resurselor externe Paylab, confirmate de resursele interne Randstad, salariul mediu al unui director de telesales este de aproximativ 9000 RON net pe lună. Cu toate acestea, veniturile pot începe de la 7000 RON net pe lună și pot ajunge chiar până la 13.000 RON net pe lună în funcție de nivelul de experiență și domeniul de activitate al companiei. În afară de salariul de bază, multe companii oferă bonusuri profitabile pentru atingerea obiectivelor sau pentru aducerea de clienți mari. Poți primi, de asemenea, numeroase beneficii extrasalariale.
cum să-ți mărești salariul ca director de telesales
Suma pe care o câștigi ca telesales executive depinde de mulți factori. De exemplu, locația geografică îți poate crește sau reduce salariul din cauza diferențelor salariale regionale. Pachetul de compensații în cazul unui post localizat în București poate fi mai mare, în comparație cu același post în orașele mici. Sectorul industrial este, de asemenea, un factor ce influențează salariul, și afectează bonusurile pe care le primești. Dacă ești agent de telesales pentru produse financiare sau de asigurări, pachetul de compensații este mai mare decât cel al agenților de telesales ce activează în domeniul serviciilor pentru clienți.
Poți câștiga mai mult într-o companie care oferă comisioane dacă realizezi mai multe vânzări sau generezi lead-uri suplimentare. În cazul în care comisioanele sunt nelimitate, salariul tău poate crește semnificativ. Calificările educaționale cresc, de asemenea, salariul prin sporirea șanselor de promovare în roluri specializate în vânzări cu salarii mai bune.
tipuri de directori de telesales
În calitate de director de telesales, poți îndeplini sarcini generale în telesales sau te poți specializa în domenii specifice, cum ar fi:
- director de telesales outbound: în calitate de director de telesales outbound, sarcina ta este de a contacta telefonic potențiali clienți și de a crea interes pentru produsul companiei. De asemenea, iei legătura cu clienții potențiali pentru a încheia contracte sau pentru a-i asista în procesul de cumpărare.
- inbound telesales executive: atunci când lucrezi ca agent de telesales inbound, rolul tău este de a primi apeluri de la potențiali clienți care doresc informații suplimentare despre produsele pe care le vinzi. Clienții existenți pot suna, de asemenea, pentru a plasa o comandă sau pentru a adresa întrebări despre o achiziție.
activitatea ca director de telesales
Fă-ți o imagine clară despre munca de telesales executive, descoperind sarcinile zilnice și programul de lucru.
-
descrierea postului de director de vânzări prin telefon
Sarcinile specifice ale unui telesales executive depind de sectorul industrial, dar unele dintre sarcinile tipice includ:
- generarea de lead-uri: în calitate de director de telesales, utilizați datele furnizate de telemarketeri pentru a genera lead-uri pentru echipele de vânzări pe teren. Sarcina ta este de a contacta clienții potențiali și de a face cunoscute produsele clientului tău sau de a suna clienții existenți pentru a-i informa cu privire la noile lansări de produse și promoții. De asemenea, primiți apeluri telefonice de la persoane care răspund la reclame și marketing direct. Sarcina ta este să urmezi un scenariu și să califici clienții potențiali care au șanse să cumpere.
- vânzări directe: atunci când sunteți reprezentant de telesales, vă adresați clienților anteriori pentru a obține contracte repetate. De asemenea, puteți promova vânzările directe prin convingerea unor clienți promițători să facă o achiziție.
- asistarea clienților în plasarea comenzilor: este sarcina dumneavoastră să procesați comenzile pentru clienții dumneavoastră. Preluarea comenzilor vă permite să faceți vânzări încrucișate și să oferiți produse suplimentare clienților pe baza obiceiurilor lor de cumpărare. Atunci când vă ocupați de comenzi, echipa de vânzări se poate concentra asupra vânzărilor pe teren.
- crearea de rapoarte de vânzări și gestionarea conturilor: atunci când sunteți un director de vânzări prin telefon, creați și gestionați un cont individual pentru fiecare client. De asemenea, generați un raport zilnic de activitate care arată numărul de clienți potențiali, de clienți și de vânzări.
- serviciul clienți: după încheierea unei vânzări, este important să dai un telefon de urmărire clienților pentru a-i întreba dacă sunt mulțumiți. Feedback-ul trebuie documentat pentru a ajuta la îmbunătățirea serviciilor companiei.
-
mediul de lucru
În calitate de director de telesales, este probabil să lucrezi într-un call center sau în departamentul de vânzări al unei companii mari. Îți vei susține activitatea de la birou, răspunzând la apeluri telefonice și pregătind rapoarte. Mediul de lucru este competitiv, deoarece postul este orientat spre obiective, cum ar fi posturile de reprezentant de vânzări, iar cultura de lucru vă cere să arătați profesionist și elegant. Unele companii permit directorilor de telesales să lucreze de acasă sau de la distanță. Cu toate acestea, ai obiective similare cu cele ale angajaților care lucrează în call center.
-
cine sunt colegii tăi
În calitate de director de telesales, lucrezi în strânsă coleborare atât cu departamentul de vânzări, cât și cu departamentul de marketing. În principal printre colegii tăi se numără: Account manager, Business Development Representative (BDR), Customer Service Representative, Manager de vânzări. Totodată vei colabora îndeaproape și cu colegi din departamentul de marketing, precum managerul de marketing și specialistul în marketing digital.
-
programul de lucru
Atunci când ești un director de telesales, poți lucra peste 40 de ore pe săptămână. Deși postul acoperă rutina obișnuită de lucru de la 9 la 5, uneori poate fi necesar să lucrezi peste program, inclusiv seara. Posturile de telesales executive sunt flexibile și nu trebuie să lucrezi cu normă întreagă. Poți obține un loc de muncă cu jumătate de normă sau o muncă la distanță. Marile centre de apeluri funcționează 24 de ore pe zi, pe ture, iar uneori lucrezi dimineața devreme sau în ture de noapte. Posturile de director de vânzări prin telefon nu implică deplasări, cu excepția cazului în care participi la o conferință.
-
perspective de carieră
Executivul de telesales este o poziție de intrare într-o carieră promițătoare în vânzări și marketing. Această profesie îți oferă multiple opțiuni de progres. Poți să te concentrezi pe un anumit domeniu sau să ocupi o poziție managerială. Este ușor să progresezi de la o poziție de director de telesales la cea de manager de vânzări. În plus, îți păstrezi responsabilitățile și gestionezi alți directori de vânzări. Alternativ, directorii de telesales pot alege o nișă specifică și pot deveni manageri de cont sau manageri de relații în cadrul serviciului clienți.
-
avantajele de a găsi un loc de muncă de telesales executive prin randstad
Găsirea unui loc de muncă de telesales executive prin intermediul Randstad oferă avantaje importante, cum ar fi:
- o mare varietate de oportunități de formare și dezvoltare
- o persoană de contact cu experiență care să vă ofere ajutor la nevoie
- o gamă largă de oportunități în zona ta de expertiză
- contracte temporare și permanente
Îți dorești un contract permanent? Un loc de muncă temporar ca director de telesales este adesea o treaptă către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori extraordinari datorită unui loc de muncă temporar găsit prin Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin Randstad!
educație și formare
Pentru a deveni director de telesales nu sunt imperios necesare calificările educaționale, dar acestea îți pot propulsa cariera. Unele dintre rutele de intrare în carieră includ:
- Diplomă de licență: dacă îți dorești să îți îmbunătățești competitivitatea în vânzări, o diplomă de licență îți poate spori șansele. Pentru un post de director de telesales, ar trebui să urmezi o facultate de marketing, vânzări sau managementul afacerilor. Totuși acestea nu sunt cu titlu obligatoriu, existând posibilitatea să obții un loc de muncă în telesales cu o diplomă de licență în orice domeniu. De exemplu, o diplomă în științe îți oferă un loc de muncă în telesales în departamentul de vânzări al unei companii farmaceutice.
- experiență profesională: în calitate de director de telesales, ai nevoie de experiență profesională pentru a convinge potențialul angajator să te angajeze. Stagiile de practică, ucenicia și munca de voluntariat îți pot pune în valoare abilitățile și te pot face competitiv.
abilități și competențe
În vânzările prin telefon, abilitățile și pasiunea vor îmbunătăți perspectivele tale de carieră. Unele dintre abilitățile transferabile de care ai nevoie includ:
- abilități de comunicare: ca executiv de vânzări prin telefon, trebuie să ai experiență în inițierea și menținerea conversațiilor semnificative cu potențialii cumpărători. Este crucial să înțelegi indiciile verbale și tonul clienților și să-ți ajustezi vocea pentru a construi o relație. Abilitățile de comunicare te ajută să explici caracteristicile complexe ale produsului în termeni simpli. Fiind un ascultător activ te ajută, de asemenea, să înțelegi preocupările clienților și să-ți ajustezi serviciile pentru a crește satisfacția.
- abilități interpersonale: atunci când ești un executiv de vânzări prin telefon, ai nevoie de inteligență emoțională și empatie pentru a crea o relație prin telefon. Colaborarea cu alți agenți de vânzări te ajută, de asemenea, să crești veniturile.
- abilități de negociere: ca executiv de vânzări prin telefon, trebuie să îndeplinești cotele de vânzări. Asta înseamnă să convingi clienții să cumpere produsele angajatorului tău și să-i convingi pe clienții actuali să comande mai mult. Abilitățile tale de negociere te ajută să convingi cumpărătorii să cumpere produsele tale și să gestionezi plângerile și preocupările clienților.
utilizarea sistemelor telefonice și informatice: pe lângă preluarea apelurilor, trebuie să fii expert în software-ul de management al relațiilor cu clienții (CRM).
întrebări frecvente (FAQs)
Întrebări frecvente despre munca de director de telesales:
-
care sunt îndatoririle directorilor de telesales?
Un director de telesales convinge cumpărătorii care prospectează să facă achiziții prin telefon. De asemenea, aceștia urmăresc lead-urile furnizate de echipa de marketing.
-
care este salariul în telesales?
Salariul mediu al unui director de telesales este de 9000 RON net pe lună. Cu toate acestea, veniturile pot începe de la 7000 RON net pe lună și pot ajunge chiar până la 13.000 RON net pe lună în funcție de nivelul de experiență și domeniul de activitate al companiei. De asemenea, unele sectoare de activitate plătesc mai mult și oferă comisioane și bonusuri mai bune.
-
este activitatea ca telesales executive o carieră bună?
Telesales este o carieră promițătoare care deschide oportunități în profesia de vânzări și marketing. Cu unele calificări suplimentare, poți deveni director de vânzări sau manager de cont.
-
cum ma pot angaja ca director de telesales?
Te poți angaja ca telesales executive prin intermediul unei companii de HR sau poți posta un anunț de angajare pentru a primi oferte.
-
cum pot fi un bun director de telesales?
Aveți nevoie de competențe transferabile, cum ar fi abilitățile de comunicare și de negociere, pentru a deveni un bun director de telesales. Cu aceste abilități și competențe, îți poți atinge target-ul de vânzări.
-
cum pot aplica pentru un post vacant de telesales executive?
Este ușor să aplici pentru un loc de muncă de telesales executive: creează un profil Randstad și caută ofertele noastre de locuri de muncă vacante în zona ta. Apoi, este suficient să ne trimiți CV-ul și scrisoarea de intenție. Ai nevoie de ajutor cu candidatura ta? Consultă toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.