ce este un digital marketing manager?
Ca digital marketing manager, dezvolți și implementezi campanii de marketing pe social media și platforme digitale. Promovezi produsele și serviciile unei companii și crești gradul de notorietate a brandului în spațiul digital. De asemenea, joci un rol important în atragerea traficului către website-ul companiei și în atragerea de clienți potențiali prin platforme digitale.
Managerii de Marketing Digital identifică și evaluează noile tehnologii și găsesc modalități de a explora noi oportunități de promovare a produselor sau serviciilor companiei. Vei folosi instrumente de analiză web pentru a optimiza campaniile de marketing prin intermediul rețelelor sociale, e-mailului și publicității prin căutare. De exemplu, în marketingul prin căutare, găsești modalități de a îmbunătăți vizibilitatea produselor angajatorului tău prin conținut online. Folosești analize web pentru a descoperi informații despre publicul tău țintă. Rolul tău presupune colaborarea cu managerii de social media și cu alți manageri de marketing pentru a te asigura că mesajul companiei este aliniat pe toate canalele de marketing.
Mărimea companiei determină cât de practic va fi rolul tău. De exemplu, într-o companie startup mică, sarcina ta este să creezi strategia de marketing, să planifici execuția și să implementezi fiecare campanie de marketing digital. În companiile mari, lucrezi cu o echipă vastă de specialiști în marketing digital și te concentrezi pe elaborarea strategiei, executarea acesteia și delegarea sarcinilor către alți membri ai echipei. Ca digital marketing manager, poți lucra în diverse companii, inclusiv companii de tehnologie, servicii financiare, companii de telecomunicații și firme de consultanță în marketing.
Creativitatea și gândirea ta strategică sunt potrivite pentru a lucra ca digital marketing manager? Atunci continuă să citești pentru a afla care sunt competențele și calificările de care ai nevoie pentru a excela în acest rol.
găsește job-urisalariul mediu al unui digital marketing manager
Conform Paylab și resurselor interne Randstad România, un digital marketing manager câștigă un salariu mediu de aproximativ 7.000 - 8.000 RON net pe lună. Managerii de marketing digital dinspre partea inferioară a spectrului salarial câștigă un salariu de aproximativ 5.000 RON net pe lună, în timp ce cei dinspre partea superioară câștigă peste 10.000 - 11.000 RON net pe lună.
Pachetul de compensație include, de obicei, diverse beneficii, cum ar fi abonamente medicale private, sau decontarea transportului. Unele companii oferă și bonusuri managerilor de marketing digital pentru atingerea obiectivelor, în timp ce alți angajatori oferă comisioane și beneficii suplimentare.
factori ce influențează salariile managerilor de marketing digital
Există mai mulți factori ce pot influența pachetul de compensație al unui digital marketing manager. De exemplu, experiența ta profesională și calificările afectează salariul pe care o companie este dispusă să ți-l plătească. Este o practică standard ca recrutorii să țină cont de experiența ta în industrie atunci când calculează oferta salarială. Când ești nou în domeniu, începi cu un pachet de compensație aflat la limita inferioară a spectrului salarial. Salariul tău crește semnificativ pe măsură ce acumulezi experiență și dobândești abilități căutate.
Mărimea companiei îți influențează, de asemenea, veniturile, deoarece corporațiile mari își pot permite să plătească salarii mai atractive decât startup-urile la început de drum. Totuși, lucrând pentru o companie mică vei căpăta mai multă experiență datorită gamei largi de responsabilități.
tipuri de manageri de digital marketing
Există tipuri diferite de digital marketing manager, în funcție de specializarea în anumite domenii:
-
digital marketing manager pentru social media
În acest rol, te concentrezi pe obținerea de trafic și creșterea gradului de notorietate a brandului pe platformele de social media. Sarcina ta va implica postarea de conținut relevant publicului țintă pentru a îmbunătăți conversiile și a-i ghida prin pâlnia de vânzări.
-
digital marketing manager pentru content marketing
Unii digital marketing manageri se specializează pe content marketing, ceea ce presupune crearea de conținut și povești pentru a furniza informații publicului țintă. Rolul tău implică construirea unei relații cu clienții potențiali prin oferirea de conținut relevant și valoros.
-
digital marketing manager pentru SEO (search engine optimization)
Te poți specializa și în optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) pentru a crește traficul pe website-ul companiei. Tacticile utilizate ar trebui să genereze clienți potențiali și să îmbunătățească rata de conversie a acestora. De asemenea, poți folosi marketingul pentru motoarele de căutare (SEM) pentru a crește gradul de notorietate a brandului.
cariera de digital marketing manager
Să lucrezi ca digital marketing manager presupune gestionarea activităților în spațiul digital pentru a crește gradul de notorietate a brandului și vizibilitatea online. Acest rol oferă perspective excelente de carieră și oportunități de creștere și specializare.
-
descrierea rolului de digital marketing manager
Unele dintre sarcinile unui digital marketing manager includ:
- Proiectarea campaniilor: Ca digital marketing manager, responsabilitatea ta principală este să promovezi produsele și serviciile unei companii. Asta înseamnă că dezvolți campanii promoționale. Planifici detaliile campaniilor, de la scrierea conținutului la ofertele promoționale pentru clienți. Proiectarea campaniilor necesită înțelegerea pieței tale pentru a te asigura că oferi valoare și că promoțiile tale se adresează unui public larg.
- Supravegherea creării de conținut: Toate campaniile de marketing digital au nevoie de crearea de conținut pentru a avea succes. Poate fi vorba de conținut simplu, cum ar fi proiectarea bannerelor și crearea de white paper-uri și ebook-uri sau materiale complexe, precum realizarea de videoclipuri. Ca digital marketing manager, supraveghezi crearea conținutului sau îl creezi chiar tu. În crearea de conținut, stabilești tipul de conținut și plasarea sa ideală în pâlnia de marketing.
- Gestionarea campaniilor de social media: Ca digital marketing manager, trebuie să înțelegi platformele de social media și cele mai bune modalități de a-ți atinge publicul țintă. Treaba ta presupune gestionarea urmăritorilor pentru a asigura o implicare maximă, impact și vânzări. Controlezi tipul de conținut și imaginea de brand a companiei pentru a te asigura că aceasta își menține o reputație bună. De asemenea, îți instruiești echipa cu privire la utilizarea instrumentelor de publicitate pe social media pentru a crește traficul și ratele de conversie.
- Comunicarea strategiilor de marketing digital către clienți: Ca digital marketing manager, trebuie să îți informezi angajatorul cu privire la valoarea unei campanii și să explici ratele de conversie ale fiecărei campanii.
- Gestionarea email marketingului: Sarcina ta este să dezvolți o strategie de email marketing și să supraveghezi implementarea acesteia. Deși nu creezi conținut pentru email marketing, ești forța motrice din spatele tonului și strategiei. De exemplu, stabilești numărul de emailuri trimise clienților în fiecare lună. De asemenea, creezi campanii publicitare optimizate pentru mobil.
-
mediul de lucru
Ca digital marketing manager, poți lucra în orice industrie care are nevoie de servicii de marketing online sau în firme de consultanță care oferă servicii specializate de marketing digital. Indiferent de sectorul de activitate sau angajator, activitatea ta zilnică se va desfășura, cel mai probabil, într-un un birou. Mediul de lucru este unul colaborativ, deoarece interacționezi constant cu echipele de marketing digital. Petreci cea mai mare parte a timpului lucrând la calculator sau folosind telefonul pentru a comunica cu ceilalți colegii. Majoritatea angajatorilor oferă managerilor de marketing digital medii de lucru bine iluminate. Rolul presupune deplasări minime, însă este posibil să participi la conferințe și întâlniri în afara biroului. De asemenea, îți poți îndeplini sarcinile și de la distanță.
-
cine sunt colegii tăi?
Ca digital marketing manager, colegii tăi pot include specialiști de marketing, specialiști de conținut, dezvoltatori web, specialiști SEO și manageri de social media. De asemenea, este posibil să lucrezi în proximitatea directorilor de vânzări și a designerilor grafici, precum și a altor specialiști care pot include creatori de conținut, project manageri și responsabili de relații cu clienții.
-
programul de muncă
Majoritatea digital marketing managerilor lucrează cu normă întreagă, program full-time, de 40 de ore pe săptămână. În funcție de responsabilitățile tale, programul tău de lucru poate fi unul standard, de la 9:00 la 17:00, sau unul neregulat. Uneori, poate fi necesar să lucrezi în weekenduri sau seri pentru a-ți îndeplini sarcinile. Unii angajatori oferă oportunități part-time sau îți permit să lucrezi de acasă. Managerii de marketing digital pot lucra și ca freelanceri sau pe contracte pe termen scurt.
-
perspective de carieră
Managerii de marketing digital au perspective excelente de carieră deoarece marketingul digital este viitorul promovării produselor și al construirii notorietății brandului. Te poți specializa pe anumite tipuri de marketing digital, cum ar fi administrarea rețelelor sociale, email marketing sau crearea de conținut. Dacă dorești să progresezi, ai oportunitatea de a avansa către roluri de marketing superioare, cum ar fi manager de dezvoltare a afacerii sau director de marketing.
-
avantajele găsirii unui job de digital marketing manager prin intermediul randstad
Găsirea unui loc de muncă pe o poziție de digital marketing manager prin intermediul Randstad oferă avantaje importante precum:
- o varietate largă de oportunități de formare și dezvoltare
- o persoana de contact, cu experiență, cu care poți lua legătura în caz de nevoie
- o gamă largă de oportunități
- contracte temporare și permanente
Vrei un contract permanent? Un job temporar ca digital marketing manager este adesea un pas către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori de încredere datorită unui job temporar găsit prin intermediul Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin intermediul Randstad!
educație și formare necesare pentru a fi digital marketing manager
Poți deveni digital marketing manager dacă ai următoarele calificări:
-
studii universitare
Pentru a deveni digital marketing manager, ai nevoie de o diplomă de licență în domenii relevante precum marketing sau managementul afacerilor. Totodată te poți specializa urmând un program de masterat în marketing online sau marketing și comunicare în afaceri pentru a-ți îmbunătăți șansele de a obține un rolul.
-
experiență profesională
Ai nevoie de experiență vastă înainte de a deveni digital marketing manager. Poți începe ca stagiar absolvent sau pe o poziție entry-level în marketing pentru a-ți dezvolta abilitățile până când devii digital marketing manager.
aptitudini și competențe
Unele dintre calitățile necesare unui digital marketing manager includ:
-
gândire strategică
Strategia este vitală în marketingul digital. Ai nevoie de abilități de gândire strategică pentru a fi flexibil și a utiliza strategii de marketing pentru a îmbunătăți ratele de conversie pe diverse canale de marketing digital.
-
analiza datelor
Analiza datelor este o parte crucială a marketingului digital, deoarece te ajută să analizezi performanța campaniilor tale și modalitățile de a-ți îmbunătăți notorietatea brandului. Ai nevoie de abilități de analiză a datelor pentru a evalua informațiile și a înțelege zonele care necesită îmbunătățiri.
-
abilități interpersonale
Ca digital marketing manager, interacționezi zilnic cu mulți oameni și profesioniști. Ai nevoie de bune abilități de lucru în echipă pentru a colabora eficient cu ceilalți și a asigura o comunicare clară. Abilitățile interpersonale te ajută, de asemenea, să fii un bun ascultător și să negociezi cu succes contracte.
-
managementul timpului
Managerii de marketing digital au sarcini multiple, iar o mare parte a muncii poate fi reactivă. Prin urmare, ai nevoie de abilități excepționale de gestionare a timpului pentru a respecta termenele limită și a-ți organiza programul de lucru.
întrebări frecvente (FAQs)
Întrebări frecvente despre munca de digital marketing manager
-
care sunt rolurile unui digital marketing manager?
Un digital marketing manager este responsabil de promovarea produselor unei companii pe platforme digitale, inclusiv pagini de social media și website-uri.
-
ce calități sunt necesare unui digital marketing manager?
Pentru a fi digital marketing manager trebuie să fii creativ, organizat și să ai abilități bune de analiză a datelor. De asemenea, este important să ai abilități interpersonale excelente pentru a colabora eficient cu colegii și clienții.
-
care este salariul unui digital marketing manager?
Salariul mediu pentru un digital marketing manager este de aproximativ 7.000 - 8.000 RON net pe lună. Cu experiență suplimentară, poți ajunge să câștigi chiar și peste 10.000 - 11.000 RON net pe lună.
-
este marketingul digital o carieră bună?
Să fii digital marketing manager este o carieră excelentă cu perspective interesante și un salariu atractiv. Este un domeniu în continuă dezvoltare, ceea ce înseamnă că vei avea mereu oportunități de a învăța lucruri noi și de a te dezvolta profesional.
-
cum pot aplica pentru un rol de digital marketing manager?
Aplicarea pentru un job de digital marketing manager este simplă: creează un profil Randstad și caută joburile noastre de digital marketing manager în zona ta. Apoi, trimite-ne pur și simplu CV-ul tău. Dacă nu ai un CV, nu-ți face griji, te ajutăm noi în crearea unuia. Ai nevoie de ajutor cu aplicația ta? Consultă toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.