ce este un business development representative (BDR)?
Un Business Development Representative este o persoană din cadrul echipei de vânzări care utilizează tehnici de tip “cold email”, ”cold call”, dar și networking pentru a identifica noi oportunități de afaceri pentru companie. Dezvoltarea afacerilor stimulează, în general, oportunitățile strategice pentru o organizație prin construirea de parteneriate și creșterea acesteia. Se bazează pe echipele de vânzări pentru generarea de lead-uri și crearea de noi oportunități de afaceri.
Ca Business Development Representative, ești esențial în crearea de oportunități inbound (care vin dinspre client). Te asiguri că fiecare canal este optimizat pentru a furniza echipei de vânzări un flux constant de lead-uri.Cu toate că un BDR generează lead-uri, acesta nu le și convertește, de aceea, colaborează cu echipele de vânzări pentru a le sprijini prin furnizarea de lead-uri puternice, ușor de convertit.
atribuțiile unui business development representative
Rolul unui Business Development Representative (BDR) este de a stârni interesul pentru produsele și serviciile companiei. Poți lucra pentru startup-uri mici care doresc să se extindă rapid sau pentru companii mari care au nevoie de un flux constant de lead-uri noi pentru a-și optimiza veniturile. Majoritatea BDR-ilor interacționează cu potențialii clienți sau generează lead-uri prin intermediul marketingului digital. Totuși, dacă organizația are nevoie de mai multe lead-uri, un BDR contactează direct potențialii cumpărători. Spre deosebire de colegii tăi din vânzări, nu ai satisfacția de a încheia o tranzacție sau de a finaliza o vânzare, însă contribui în continuare la creșterea companiei.
Te atrage o carieră de Business Development Representative, având în vedere creativitatea și adaptabilitatea ta? Atunci citește în continuare pentru a afla care sunt competențele și calificările necesare pentru a excela în acest rol.
găsește job-urisalariul mediu pentru un business development representative
Salariul mediu pentru un business development representative (BDR) variază în funcție de experiență și locație, însă conform Paylab și resurselor interne Randstad Romania, acesta se situează la aproximativ 5000-5500 Ron net pe lună. Pentru pozițiile entry-level, salariul de bază poate pleca de la 3500-4000 ron net pe lună, în timp ce un business development representative cu peste patru ani de experiență poate câștiga peste 6000 ron net pe lună.
Pe lângă salariu, angajatorii pot oferi reprezentanților de business development și alte beneficii, precum prime și comisioane pentru lead-uri convertite cu succes; indemnizatii pentru cheltuieli medicale, locuință și transport; concediu medical și de odihna plătit.
cum să îți crești salariul ca business development representative
În calitate de business development representative, poți crește valoarea pachetului salarial lucrând într-un sector promițător cu comisioane mai mari. De exemplu, generarea de lead-uri pentru companii din domeniul serviciilor financiare și al asigurărilor este mai bine plătită decât generarea de oportunități pentru magazinele de retail. De asemenea, dimensiunea companiei influențează salariul de bază și comisioanele pe care le câștigi. Companiile mari lucrează cu clienți importanți, iar generarea de lead-uri pentru aceștia îți aduce comisioane mai mari. Totodată, resursele lor financiare le permit să ofere salarii de bază mai mari.
Experiența și calitățile tale personale contribuie la succesul tău în acest rol și determină structura salarială. Calificările suplimentare îți îmbunătățesc perspectivele salariale, iar calitățile tale te pot face indispensabil companiei.
tipuri de business development representative
Există mai multe tipuri de business development representative, fiecare concentrându-se pe o piață diferită:
-
B2B business development representative
În acest rol, te concentrezi pe identificarea clienților pentru compania ta (business-to-business). Activitățile tale includ contactarea telefonică (cold call) a potențialilor clienți și utilizarea tehnicilor de social selling pentru a crește șansele de a atrage clienți importanți pentru compania ta.
-
B2C business development representative
Ca B2C BDR, te concentrezi pe identificarea clienților din rândul consumatorilor finali (business-to-consumer) spre deosebire de alte companii.Poți genera lead-uri din traficul de pe website-ul companiei și identifici potențiali cumpărători.
cum este să lucrezi ca business development representative
Pentru a lucra ca business development representative este necesară atât creativitatea, cât și abilitățile de comunicare pentru a genera lead-uri. Haide să descoperim atribuțiile zilnice, mediul de lucru și programul specific acestui rol.
-
descrierea rolului de business development representative
Ca business development representative (BDR), te vei ocupa cu o varietate de sarcini interesante care te vor ajuta să generezi lead-uri (potențiali clienți) pentru companie. Iată care sunt principalele atribuții:
- Cercetarea pieței: Analizezi cota de piață actuală a angajatorului tău și identifici piețe neexploatate. De asemenea, explorezi canale noi unde se află clienții ideali și utilizezi datele pentru a crea profiluri de clienți. Poți identifica noi oportunități de generare a lead-urilor folosind date și analize comportamentale.
- Generarea de lead-uri: Aceasta este responsabilitatea principală a unui BDR. După compilarea și analizarea datelor din cercetare, te vei concentra pe stimularea și captarea interesului pentru produsele sau serviciile companiei. Pe baza traficului pe diferite canale, creezi o listă de potențiali clienți pe care îi vei contacta.
- Cold calling: Trebuie să intri în contact cu potențialii clienți. Cold calling-ul este o tehnică eficientă pentru a atrage noi lead-uri. Îți permite să comunici cu clienții potențiali în timp real și să îți personalizezi răspunsurile în funcție de nevoile destinatarului. Cold calling-ul este o provocare, iar pentru a-ți dezvolta abilitățile trebuie să exersezi.
- E-mailuri către potențialii clienți: Utilizezi e-mailuri pentru a atrage noi lead-uri. Sarcina ta este să creezi emailuri captivante pentru campaniile de marketing și să te asiguri că acestea stârnesc interesul cititorului pentru produsele companiei.
- Networking cu potențialii clienți: Nu te rezumi doar la contactarea online a clienților. Trebuie să fii bun la comunicarea față în față și să îi convingi pe potențialii clienți de beneficiile colaborării cu compania ta. Uneori, trebuie să construiești încredere și relații de afaceri de durată prin intermediul networking-ului.
- Social selling (Vânzări prin intermediul rețelelor sociale): Trebuie să valorifici eficient rețelele sociale pentru a atrage publicul țintă. Ar trebui să știi ce platformă este potrivită pentru a ajunge la clienții tăi ideali și care este cel mai bun moment al zilei pentru a obține interacțiuni de calitate. Social selling-ul te transformă într-o autoritate online și îți evidențiază expertiza în domeniu. Atunci când ești bun la social selling, poți construi încredere și genera noi oportunități.
- Calificarea lead-urilor: Te ocupi de conversațiile inițiale pentru a te asigura că potențialii clienți (lead-urile) îndeplinesc criteriile stabilite. Întâlnirile inițiale au ca scop strângerea de informații, nu încercarea de a încheia o vânzare.
-
mediu de lucru
Business development representative (BDR) este, în general, o funcție de birou. Cel mai probabil vei face parte din departamentul de vânzări sau marketing și îți vei petrece o mare parte din zi lucrând la birou. Te vei ocupa de cercetări, vei genera lead-uri și vei contacta potențialii clienți prin telefon sau email.
Pe lângă munca de birou, uneori va fi necesar să participi la evenimente de networking și conferințe pentru a întâlni potențiali clienți. Deplasările sunt, în general, limitate, deoarece utilizezi instrumente și tehnici online pentru a genera lead-uri. Poți finaliza o mare parte din sarcini lucrând de la distanță, cu excepția cazurilor în care participi la evenimente de networking.
-
cine sunt colegii tăi?
În calitate de business development representative este posibil ca printre colegii tăi să se numere manageri de vânzări, HR business partners, Business development managers, directori de dezvoltare și manageri de marketing. Veți lucra, de asemenea, în imediata apropiere a consilierului de vânzări media, directorilor de vânzări media, directorilor de marketing și reprezentanților de vânzări pe teren, precum și alți specialiști care ar putea include manageri de social media, manageri de marketing digital și manageri de cont.
-
programul de muncă
Programul de lucru pentru un business development representative este, în general, full-time, de 40 de ore pe săptămână. Cel mai probabil vei lucra conform programului standard de birou, de la 9:00 la 17:00. În majoritatea cazurilor, îți poți finaliza sarcinile în timpul programului de lucru, cu excepția situațiilor în care te întâlnești cu clienți în serile pentru evenimente de networking. Uneori, poate fi necesar să participi la evenimente de weekend pentru a întâlni potențiali clienți sau pentru a califica lead-uri prin întâlniri față în față.
-
perspective de angajare
Un rol de business development representative (BDR) îți oferă o imagine de ansamblu asupra responsabilităților manageriale, în special în vânzări sau marketing. Poți evolua din acest rol și să devii Business Development Manager. O altă variantă este să te concentrezi să devii Sales Manager sau Marketing Manager în cadrul companiei. Unii business development representative devin experți în social media sau marketing digital datorită experienței lor în generarea de lead-uri
-
avantajele găsirii unui loc de muncă ca business development representative prin intermediul randstad
Găsirea unui loc de muncă ca business development representative prin intermediul Randstad oferă avantaje importante precum:
- Îndrumare și consiliere profesională pentru maximizarea șanselor de reușită în procesul de recrutare
- O persoana de contact, cu experiență, disponibilă pentru a oferi ajutor la nevoie
- O varietate de oportunități profesionale în zona ta de experiență
- Contracte temporare și permanente
Vrei un contract permanent? Un job temporar ca business development representative este adesea un pas către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori de încredere datorită unui job temporar găsit prin intermediul Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin intermediul Randstad!
educație și formare pentru un BDR
Pentru a deveni business development representative (BDR) de succes, ai nevoie atât de o bază academică solidă, cât și de abilitățile potrivite. Iată care sunt principalele cerințe:
-
diplomă universitară
Pentru a deveni un reprezentant de dezvoltare a afacerilor, ar trebui să urmezi o licență în comunicare, managementul afacerilor sau marketing. De asemenea, poți obține un loc de muncă inclusiv cu o diplomă de licență într-un domeniu conex. Pentru a-ți maximiza șansele de reușită în obținerea rolului dorit, poți urma un master de marketing și comunicare în afaceri sau business.
-
experiență de lucru
Pentru a deveni reprezentant de dezvoltare a afacerii, aveți nevoie de experiență de lucru anterioară în vânzări sau marketing. Poți încerca un loc de muncă entry-level în marketing sau poți deveni reprezentant de vânzări pentru a dobândi abilități de cold calling și e-mailuri.
aptitudini și competențe
Iată care sunt unele dintre abilitățile necesare pentru un business development representative de succes:
-
abilități interpersonale
Pentru a fi un BDR de succes, ai nevoie de abilități excepționale de comunicare și de relaționare. Trebuie să comunici clar cu potențialii clienți și cu membrii echipei de marketing. De asemenea, ai nevoie de încredere în tine pentru a efectua apeluri telefonice către clienți potențiali (cold calling).
-
creativitate
Ca BDR, trebuie să fii creativ pentru a veni cu idei originale de a atrage publicul țintă. După ce contactezi un client potențial, trebuie să menții interesul acestuia pentru serviciile și produsele companiei. De asemenea, trebuie să răspunzi în mod creativ la respingeri.
-
perseverență
Trebuie să fii perseverent, deoarece este nevoie de mai mult decât un singur apel telefonic sau email pentru a determina pe cineva să fie interesat. Perseverența te ajută să mergi mai departe în fața respingerilor și te ajută să înțelegi că dezvoltarea afacerii este un proces pe termen lung.
-
simț pentru afaceri
Ca business development representative, ai nevoie de cunoștințe aprofundate despre companie și produsele sale. De asemenea, este important să înțelegi concurența. Atunci când ai o viziune de ansamblu asupra afacerii, deții instrumentele necesare pentru a diferenția compania ta de concurență.
întrebări frecvente (FAQs)
Întrebări frecvente despre cariera de business development representative (BDR)
-
este munca de business development representative o alegere bună?
Funcția de business development representative este una care oferă satisfacție deoarece generezi lead-uri pentru angajator. Contribui la creșterea și dezvoltarea afacerii prin atragerea de clienți noi.
-
cât poți câștiga ca BDR?
Salariul mediu lunar pentru un business development representative este de 5000-5500 ron net pe lună. Odată cu acumularea experienței, poți câștiga chiar și peste 6000 ron net pe luna.
-
este grea munca de BDR?
Să devii BDR este o provocare deoarece petreci o mare parte din timp efectuând apeluri telefonice către clienți potențiali (cold calling). Nu vei primi întotdeauna un răspuns pozitiv și trebuie să fii bun la gestionarea respingerilor.
-
care sunt perspectivele de carieră pentru un business development representative?
Un business development representative poate deveni manager sau poate ocupa funcții în vânzări și marketing în cadrul companiei.
-
ce este interesant la meseria de BDR?
Partea interesantă a meseriei de business development representative este contactarea telefonică a clienților potențiali (cold calling) și crearea de rețele de networking prin interacțiunea cu oameni noi.
-
cum pot aplica pentru un post vacant de business development representative?
Aplicarea pentru un loc de munca în calitate de business development representative este simplă: creează un profil Randstad și caută ofertele noastre de locuri de munca pentru posturile vacante din zona ta. Apoi, pur și simplu trimite-ne CV-ul și scrisoarea ta de intenție. Ai nevoie de ajutor cu aplicația ta? Vezi toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.