ce este un brand manager?
Ca brand manager, gestionezi imaginea unei companii. Ești responsabil pentru percepția clienților asupra companiei și a brandului. Prin urmare, dezvolți strategii pentru a îmbunătăți imaginea brandului și pentru a face produsele companiei recognoscibile. Rolul necesită creativitate, abilități tehnice și perspicacitate în afaceri pentru a rămâne în fața concurenței.
Pe lângă faptul că inspiri entuziasm pentru produsul unei companii în exterior, creezi, de asemenea, interes printre angajați. Atunci când angajații sunt entuziaști, ei reprezintă brandul într-o lumină pozitivă, stimulând loialitatea clienților cu abilitățile lor de relaționare cu clienții. Brand managementul implică implementarea unor strategii diverse pentru a construi valoarea și capitalul de brand. De asemenea, identifici cele mai eficiente instrumente de marketing digital și comunicare pentru a prezenta o propunere unică de valoare pentru brand.
ce face un brand manager?
Ca brand manager, lucrezi împreună cu echipa de marketing pentru a te asigura că informațiile pe care le transmit publicului rezonează cu mesajul brandului. După studierea publicului și a nevoilor clienților, dezvolți un ton și o voce pentru brand, pe care să le folosești pe diverse platforme de social media pentru a crește gradul de conștientizare. Brand managerii creează, de asemenea, reclame și campanii de marketing pentru companie. De asemenea, colaborezi cu echipele de producție pentru a te asigura că atât caracteristicile cât și ambalajul produsului se potrivesc cu imaginea brandului.
Creză că perspicacitatea în afaceri și creativitatea ta sunt potrivite pentru a lucra ca brand manager? Atunci citește în continuare pentru a afla care sunt competențele și calificările de care ai nevoie pentru a excela în rolul de brand manager.
caută job-urisalariul mediu al unui brand manager
Conform Paylab și resurselor interne Randstad România, salariul mediu al unui brand manager în România este de 7.000 -7.500 RON net pe lună. Pachetul de compensații variază, în general, în funcție de nivelul de experiență și complexitatea rolului. De exemplu, un brand manager junior primește un salariu de 5.000 RON net pe lună, în timp ce brand managerii seniori cu experiență câștigă chiar și peste 11.000 RON net pe lună.
Spre deosebire de profesioniștii din vânzări și marketing care primesc comisioane, brand managerilor li se oferă, de obicei, bonusuri anuale. Munca orelor suplimentare atrage, de asemenea, un pachet de compensații mai mare datorită intervalelor orare târzii. Unele companii oferă beneficii suplimentare ca parte a pachetului de compensații, cum ar fi asigurarea medicală sau decontarea transportului.
cum să crești salariul unui brand manager
Salariul unui brand manager depinde de calificări și experiența de muncă. De exemplu, absolvirea unei diplome de licență într-un domeniu relevant îți îmbunătățește perspectivele de angajare datorită cunoștințelor tale în domeniu. Pe măsură ce obții calificări suplimentare, pachetul tău de compensații ar trebui să crească treptat. Experiența ta influențează, de asemenea, câștigurile tale, deoarece îți determină expertiza și abilitățile transferabile. Dimensiunea companiei poate influența, de asemenea, salariul tău din cauza resurselor disponibile și a complexității locului de muncă.
tipuri de brand manageri
Tipurile de brand manageri depind, de obicei, de angajatorul pentru care lucrează și de aria de acoperire a rolului lor. Iată câteva tipuri de brand manageri:
-
brand manager personal
În calitate de brand manager, poți ajuta personalități marcante (ex: persoane publice, politicieni etc.) să își atingă obiectivele profesionale și personale. Organizezi apariții și interviuri pentru a-i ajuta să își îmbunătățească imaginea de brand. De asemenea, elaborezi strategii pentru a le crește numărul de urmăritori pe social media și pentru a-i ajuta să își îmbunătățească abilitățile.
-
brand manager de produs
Ca brand manager de produs, lucrezi cu o companie pentru a crește gradul de conștientizare a produsului sau pentru a-l introduce pe piață. Sarcina ta este să dezvolți cele mai bune strategii de ambalare și branding pentru a face produsul să atragă atenția. Colaborezi cu echipele de producție și marketing pentru a eficientiza mesajul de brand al produsului.
cariera de brand manager
Să lucrezi ca brand manager presupune construirea unei reputații pozitive pentru compania pentru care lucrezi, pentru a-i crește vizibilitatea. Iată sarcinile specifice, mediile de lucru și programul brand managerilor:
-
descrierea postului de brand manager
Atribuțiile principale ale unui brand manager includ:
- Cercetarea consumatorilor și a pieței: Ca brand manager, este important să înțelegi piața și consumatorii companiei. Trebuie să cercetezi publicul țintă și preferințele consumatorilor înainte de a dezvolta tonul și vocea brandului. După ce ai dezvoltat o imagine și o voce a brandului, o testezi pe piață și folosești grupuri de discuții pentru a evalua performanța brandului.
- Dezvoltarea unei identități de brand: Ca brand manager, dezvolți un nume de brand care va construi o identitate de brand puternică. Un nume de brand bun îți permite să construiești relații cu clienții, deoarece aceștia se pot identifica cu identitatea brandului. O identitate de brand puternică ar trebui să ofere oamenilor o senzație de cultură organizațională care să îi facă recognoscibili pe piață.
- Planificarea strategiilor de consolidare a identității de brand: Nu este suficient să creezi o imagine coerentă care să contureze o poziție pentru companie pe piață. Trebuie să planifici periodic următoarea strategie pentru a consolida identitatea de brand. Identifică domeniile de îmbunătățire a identității de brand și dezvoltă un plan pentru a le remedia.
- Dezvoltarea de campanii de gestionare a brandului personalizate pentru produse: Ca brand manager, menții compania cu un pas înaintea concurenței. Acest lucru implică crearea de campanii de branding personalizate pentru diverse produse și servicii. Planifici și execuți comunicări și campanii media pentru a promova produsele prin diverse canale.
- Asistență la lansarea de noi produse: Ca brand manager, te asiguri că lansarea de noi produse este lină și de succes. De exemplu, consulți compania cu privire la prețuri, dezvoltarea produsului și ambalajele care atrag atenția clienților. De asemenea, creezi și gestionezi campanii publicitare și de social media.
-
mediul de lucru
Brand managerii lucrează în diverse industrii, de la comerțul cu amănuntul și agențiile de marketing la afacerile cu ridicata și companiile de producție. Ca brand manager, lucrezi în medii de lucru cu presiune ridicată și solicitante.
Majoritatea brand managerilor lucrează într-un birou și colaborează adesea cu persoane din diverse departamente. Petreci cea mai mare parte a zilei folosind computere, faxuri și telefoane de birou. Rolul poate implica, de asemenea, deplasări pentru a te întâlni cu diverse părți interesate din industrie. Rolul poate implica deplasări internaționale dacă lucrezi pentru o companie multinațională. Deoarece poți îndeplini majoritatea sarcinilor de la un telefon sau un computer, este posibilă variante de lucru la distanță.
-
cine sunt colegii tăi?
Ca brand manager, lucrezi cu directori de vânzări, consultanți de vânzări, directori de marketing, asistenți de producție și directori de achiziții. De asemenea, poți lucra cu manageri de conturi și ofițeri de relații publice, precum și cu alți specialiști care pot include manageri de evenimente și manageri de social media.
-
programul de lucru
Programul de lucru al unui brand manager este de 40 de ore pe săptămână pentru pozițiile cu normă întreagă. Ca brand manager, lucrezi în timpul programului de lucru obișnuit, participând la întâlniri și dezvoltând strategii de brand. Uneori, te întâlnești cu clienții sau participi la conferințe seara sau în weekenduri. Deși majoritatea brand managerilor lucrează cu normă întreagă, sunt disponibile și oportunități cu normă parțială. Unii brand manageri lucrează și pe contracte pe termen scurt.
-
perspectivele de carieră
Înainte de a deveni brand manager, te alături profesiei ca brand manager junior sau asistent. Pe măsură ce îți îmbunătățești abilitățile, obții un nivel senior în companie. Dintr-un rol de brand manager, poți deveni apoi
-
avantajele găsirii unui job de brand manager prin intermediul randstad
Găsirea unui loc de muncă pe o poziție de brand manager prin intermediul Randstad oferă avantaje importante precum:
- o varietate largă de oportunități de formare și dezvoltare
- o persoana de contact, cu experiență, cu care poți lua legătura în caz de nevoie
- o gamă largă de oportunități
- contracte temporare și permanente
Vrei un contract permanent? Un job temporar ca brand manager este adesea un pas către un loc de muncă permanent atractiv. În fiecare an, mii de oameni obțin un contract permanent cu angajatori de încredere datorită unui job temporar găsit prin intermediul Randstad. Mai mult, multe companii își recrutează angajații permanenți tot prin intermediul Randstad!
studii și formare necesare pentru a fi brand manager
Pentru a deveni brand manager sunt necesare anumite calificări:
-
studii universitare
Pentru funcția de brand manager, sunt căutate persoane cu diplomă de licență sau studii superioare universitare în domeniul managementului afacerilor sau marketingului. Alte specializări relevante includ marketingul digital, publicitatea și psihologia. După finalizarea studiilor universitare, poți participa la un program de management de marketing pentru absolvenți pentru a acumula experiență practică.
-
experiență profesională
Pentru a deveni brand manager, este necesară o experiență vastă în marketing sau marketing digital. Experiența crește șansele tale de a obține un loc de muncă.
aptitudini și competențe
Unele dintre calitățile necesare unui brand manager includ:
-
abilități de storytelling
Ca brand manager, creezi conținut și campanii inovatoare care să rezoneze cu clienții. Abilitățile de storytelling te ajută să comunici cu publicul tău țintă și să explici caracteristicile produsului.
-
abilități de multitasking
Ca brand manager, jonglezi cu campanii de marketing și publicitate pentru diverse produse. Abilitățile de multitasking te ajută să gestionezi sarcini multiple fără a compromite performanța niciuneia dintre ele. Cu abilități de multitasking, supervizez
-
abilități interpersonale
Abilitățile interpersonale te ajută să te conectezi și să colaborezi cu ceilalți. Deoarece lucrezi cu diferiți profesioniști, abilitățile interpersonale te ajută la gestionarea relațiilor. Abilitățile interpersonale te fac un bun ascultător și te ajută să înțelegi nevoile publicului tău țintă.
întrebări frecvente (FAQs)
Întrebări frecvente despre munca de brand manager
-
care este rolul unui brand manager?
Rolul unui brand manager este să se asigure că produsele sau serviciile unei companii corespund nevoilor consumatorilor. Dezvolți strategii pentru a îmbunătăți vizibilitatea unui brand pentru a crește competitivitatea și a loializa clienții.
-
ce face zilnic un brand manager?
Un brand manager lucrează cu echipele de marketing și de producție pentru a se asigura că procesele de business sunt în concordanță cu imaginea brandului. De exemplu, se asigură că ambalajul produsului are numele și mesajul brandului pentru recunoaștere instantă. De asemenea, măsoară constant performanța strategiilor implementate.
-
care este diferența dintre un manager de marketing și un brand manager?
Un brand manager este responsabil de construirea imaginii unei companii sau a produselor și serviciilor sale. Se asigură că toți clienții au o experiență pozitivă cu brandul. Un manager de marketing are sarcina de a ajunge la clienții potențiali pentru a introduce un produs nou sau pentru a crește vânzările. Asta înseamnă că managerii de marketing se concentrează pe caracteristicile produsului, în timp ce brand managerii se concentrează pe creșterea popularității produsului.
-
ce abilități sunt necesare pentru a fi un bun brand manager?
Un brand manager are nevoie de abilități analitice pentru a înțelege indicatorii de performanță și datele din cercetare. De asemenea, creativitatea te ajută să dezvolți idei originale și să găsești strategii inovatoare pentru a îmbunătăți notorietatea brandului.
-
este o carieră bună cea de brand manager?
Să devii brand manager este un rol interesant care îți permite să ajuți firmele să crească și să se distingă. Este, de asemenea, o carieră profitabilă, cu un salariu bun și perspective de carieră promițătoare.
-
cum pot aplica pentru un rol de brand manager?
Aplicarea pentru un job de brand manager este simplă: creează un profil Randstad și caută joburile noastre de brand manager în zona ta. Apoi, trimite-ne pur și simplu CV-ul tău. Dacă nu ai un CV, nu-ți face griji, te ajutăm noi în crearea unuia. Ai nevoie de ajutor cu aplicația ta? Consultă toate sfaturile noastre de carieră aici! Vrei să afli care sunt cele mai noi tendințe și perspective de pe piața forței de muncă? Descarcă cele mai noi rapoarte și cercetări de aici.